Gå till innehåll

Internet Explorer vägrar funka, felmeddelande


Borny

Recommended Posts

Hejsan.

Jag har ett problem som jag är mycket angelägen om att lösa. Det här så här att Internet Explorer, webbläsaren, har slutat fungera. Jag har fått använda Opera och det funkar bra men av diverse anledningar är det viktigt för mig att få Explorer att fungera(alltså är varken firefox eller opera några alternativ). Det som händer är att ett fel meddelande poppar upp och allting stängs ner.

Här är det:

http://img244.imageshack.us/my .php?image=problemdh4.jpg

Vad kan jag göra för att rätta till det?

* kan tillägga att formatering inte heller är ett alternativ eftersom det är en laptop vi fick från skolan som min kompis haxxade upp så jag fick alla rättigheter.

Mvh. Erik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här säkerhetsuppdateringen gick åt pipsvängen för MS, vissa burkar.

http://www.microsoft.com/technet/security/...n/ms07-069.mspx

Om du lagt på den så blir det inget bättre av att ta bort den heller för då blir du vidöppen

för busets små uppfinningar just nu.

Eller är din burk invaderad av buset och behöver rensas ur ?

CCleaner plus AVG antispyware om du bara kör med antivirusskydd.

Sen vet jag inte vad du behöver IE till  ???  Opera klickar ibland men aldrig Firefox... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* kan tillägga att formatering inte heller är ett alternativ eftersom det är en laptop vi fick från skolan som min kompis haxxade upp så jag fick alla rättigheter.

Kom på en till sak.....om du misslyckas är det bara att gå med svansen mellan benen till skoladmin och berätta... :o

Policyhanteringen brukar vara låst dvs gpedit...sen måste du ju veta om Windowsupdate funkar eller ej... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan.

Jag har ett problem som jag är mycket angelägen om att lösa. Det här så här att Internet Explorer, webbläsaren, har slutat fungera. Jag har fått använda Opera och det funkar bra men av diverse anledningar är det viktigt för mig att få Explorer att fungera(alltså är varken firefox eller opera några alternativ). Det som händer är att ett fel meddelande poppar upp och allting stängs ner.

Här är det:

http://img244.imageshack.us/my .php?image=problemdh4.jpg

Vad kan jag göra för att rätta till det?

* kan tillägga att formatering inte heller är ett alternativ eftersom det är en laptop vi fick från skolan som min kompis haxxade upp så jag fick alla rättigheter.

Mvh. Erik.

Hej

Kanske det har med grafiken att göra

Tesata detta Go to START > CONTROL PANEL > DISPLAY > NVIDIA NVIEW DESKTOP MANAGER > tab DESKTOP MANAGEMENT > PROPERTIES > tab APPEARANCE > EFFECTS and uncheck the FADE EFFECT option.

men det förutsätter att du har nvidias grafikkort....

Mv LasseG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...