Gå till innehåll

[LÖST] Autoinloggning - Anv.konto & lösenord


betterlead

Recommended Posts

Nu händer det igen. Vad kan det vara som gör att; trots alla rekommenderade inställningar i Vista för att slippa användarinloggning så "tvingar" systemet mig till det ändå? Det kan gå månader då det fungerar och sedan plötsligt ställer Vista, ehrm, av sig självt om så att jag alltså måste välja användare, trots att jag bara har en, vid varje ny uppstart eller uppväckning av burken?

Tips?

[netplwiz - ja, jag vet, men jag har kollat naturligtvis - rutan för "Användarkonto och lösenord måste anges för användning av datorn" är inte förbockad.]

???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh vad dum jag varit. Jag kollade inte noggrannare att det faktiskt inte hände när jag bootade burken helt utan bara efter uppvaknande efter sk vila.

Tack för hjälpen waxinator!

Återstår bara undran över varför detta plötsligt ändras. Kan det vara automatiska uppdateringar av Vista som ställer till det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återstår bara undran över varför detta plötsligt ändras. Kan det vara automatiska uppdateringar av Vista som ställer till det?

Det är väl det mest troliga alternativet... Dessa värden är ju de "Normala" -inställningarna.

För du har väl inte installerat SP1-rc1  :-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återstår bara undran över varför detta plötsligt ändras. Kan det vara automatiska uppdateringar av Vista som ställer till det?

Det är väl det mest troliga alternativet... Dessa värden är ju de "Normala" -inställningarna.

För du har väl inte installerat SP1-rc1  :-

Borde jag det kanske? Eller var det en ironi? Mao, det sker inte via de automatiska uppdateringarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...