Gå till innehåll

[LÖST] Tips om tyst tangentbord?


Recommended Posts

Jag får ständigt kritik av gumman för att tangentbordet "smattrar" och stör när jag skriver. För husfridens skull behöver jag därför tips om ett tyst tangentbord där knapptryckningarna knappt hörs. Någon som kan bidra med tips?

Jag har också fått fan för att det låter/smattrar när jag skriver (inte på tal om när jag spelar och subben pumpar ut en massa ljud):

1.Är du ute efter ett "Gamer" TB så kan jag rekomendera Razer Tarantula, grabben kör på det.

2.Jag kör på Logitech Ultra X Media , som jag varmt rekomenderar , lågt tangentanslag och bra pris, funkar utmärkt till allt som att skriva i office eller att spela Crysis. ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I eftermiddags slog jag så till på ett tangentbord och det blev inget av de jag hade fått tips om eftersom affärerna jag kollade på endast hade några få tangentbord att välja bland!

Till slut valde jag köpte ett Microsoft Reclusa, som är ett tangentbord utvecklat av Razer egentligen. Anledningen till att jag valde det var att det har tystare/mjukare tangenter än det jag har idag, att det finns två USB-portar på det, att det är robust samt att tangenterna är upplysta med ett blått sken underifrån. Det senare är en bra funktion då jag ibland sitter i mörker och skriver så där kommer den funktionen väl till pass! Produkten kan ni se och läsa mer om på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=157226

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...