Gå till innehåll

Fel vid anslutning av nätverksskrivare (fel 0x000006c0)


hakbr

Recommended Posts

Hallå där ute.

Jag har Vista Ultimate 64-bitars och har installerat en HP Photosmart 3310 via nätverk och en Western Digital Netcenter.

Varje gång jag försöker komma åt skrivaren eller dess egenskaper får jag felmeddelande:

"Det gick inte att visa skrivaregenskaper. Åtgärden kunde inte slutföras (fel 0x000006c0).

M$ hänvisar till företagssupporten som kostar pengar för att hjälpa mig...  >:(

Någon som har något tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver nog aktivera autentiucering via NTLM. Sök upp "Lokal säkerhetsprincip" i Startmenyn och gå till Lokala principer > Säkerhetsalternativ och dubbeklicka Nätverkssäkerhet: Autentisering för LAN Manager och sätt alterantivet till "Skicka LM och NTLM - Använd bara NTLMv2....".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen.

Jag har hamnat lite i "moment 22" nu...

Jag kan inte ta bort den felaktiga skrivaren, när jag försöker ta bort den så får jag samma

felmeddelande som när jag försöker visa egenskaperna på den.

Jag kan heller inte lägga till en ny skrivare via "lokal skrivare" och "ny port" eftersom

Vista då säger att "porten redan finns"...

Lite tröttsamt när det blir så här.

Provade följande koncept också men med samma resultat som ovan:

"http://forums.microsoft.com/TechNet/ShowPost.aspx?PostID=1561958&SiteID=17"

Några ytterligare tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provat utan brandvägg och alla inställningar i Nätverks- och delningscenter är påslagna (dvs fildelning, skrivardelning och nätverksidentifiering).

Skrivaren är som sagt ansluten via USB till en Ewstern Digital NetCenter-disk och delas inte ut via en annan dator.

Några idéer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är något knas med kommunikationen helt klart, har det fungerat bra med XP eller någon annan Vista-dator?

Jag har forskat lite i detta och felet tyder på att det är "A remote procedure call (RPC) protocol error occurred, RPC_S_PROTOCOL_ERROR". Starta "Tjänster" och kontrollera att de två tjänsterna för Remore Procedures körs, om någon av de inte körs så testa att dra igång den och se vad som händer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...