Gå till innehåll

Tips på ny trådlös router?


Recommended Posts

Tja.

Har en Dlink DI-624 som funkar sisådär. Trådlösa lägger ned vid högbelastning osv, kör mot min bärbara med ett ABG 3945 och kommer inte tillrätta med problemet. Nu tänkte jag testa lite ny hårdvara och undrar vad ni (stenis) har för erfarenheter av dlinks nya ex. dir-635, 615. Dom är billiga MEN är dom bra?

Andra tips i låg (student) budgetklassen mottages taxamt =)

//flem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade tidigare problem med min DI-624 men sedan jag uppdaterade firmware i våras har den fungerat klockrent och problemen jag hade är som bortblåsta! Däremot köpte jag, innan jag uppdaterade firmware på DI-624, en DIR-655 som jag använt max en timme totalt... den lägger verkligen av under hög belastning, inte bara trådlöst utan även med kabel. Jag har dock inte testat senaste firmware som släpptes nyligen.

Fotnot: Jag kör med nordamerikanska firmware http://support.dlink.ca/products/view.asp?...DI%2D624%5FrevD och har hårdvarurevision D på Di-624.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag kör en D-Link DIR 655 sedan en månad tillbaka. I samband med att jag gick från Glocalnet til BBB passade jag på att byta bort min gamla NetGear router, ett val jag inte ångrar. DIR 655 har en hög genomströmmning mellan lan och wan vilket är viktigt. Jag kör både trådat och trådlöst mot den och den har inte gått ned någoting. Jag har kontinuerligt, nåja mer eller mindre, fem datorer anslutna.

VÄNLIGEN

Åke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...