Gå till innehåll

[LÖST] Gul färgton i Windows Fotogalleri


Zupkew

Recommended Posts

Hej, jag har haft vista i cirka 3 veckor nu, och för ett litet tag sedan började bilderna som jag förhandsgranskar i Windows Fotogalleri att få en konstig gul ton. Jag bifogar 2 bilder, en med Quicktimes fotovisningsprogram och en med Windows Fotogalleri.

Detta är Quicktimes PictureViewer (så som bilden ska se ut)

pictureviewergq8.th.jpg

Och detta är Windows Fotogalleri (gul ton, som ni ser)

wfotogallerivd4.th.jpg

Jag vill alltså kunna återställa detta, eftersom jag gillar windows funktioner och pictureviewer är inte så snabbt, etc.

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet med den felfärgade ramen, men även felfärgade foton i just Fotogalleriet, beror på Vistas färghantering. Gå in i Bilskärmasinställningar under fliken Färghantering och ta bort de profiler som skapats av bl a nVidia, adobe eller liknande. Starta om datorn och det är som vanligt igen...

Skum bugg som jag har löst med hjälp av Microsoft... eftersom färgskiftningarna inte kom i något annat bildvisningsprogram, så tog det lite klurande att fatta vad som var fel...

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Profilerna är uppdelade i kategorier, eller hur? Det ska finnas WCS och ICC.

När jag plockade bort mina var det under ICC... detta under handledning av Microsoft Support. Men du måste nog först under "avancerat" ändra den aktuella profilen till annat än den du försöker ta bort.

Var försiktig om du är osäker. Gör en återställningspunkt först.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...