Gå till innehåll

Tar 10 minuter att starta datorn när skrivaren är inkopplad


g6-400

Recommended Posts

har haft problem med att det tar så otroligt lågn tid att starta upp datorn ca 10 min, jag har nu kommit på att det är när skrivaren är inkopplad , Lexmark x5470, som det tar så lång tid för tar jag bort den så hoppar den igång på mindre än en minut, nån som som har kunskap i detta ?

Ämnet redigerat av stenis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla via Start > Kör.. & skriv där services-msc & klicka på OK. Då får du upp de "services" som finns i burken. Sök efter något med Lexmark eller lexapp eller liknande & dubbelklicka på denna. Ett nytt mindre fönster för denna service öppnas & där kan du välja att denna service ska startas manuellt istället för automatiskt. På så vis kommer inte denna service med alla drivers et.c att startas med aut. Nackdelen är att då du vill skriva ut något, kommer första sidan du skriver ut att ta lite längre tid. Dock förmodligen inte så lång extra-tid som du beskriver att din uppstart av datorn är. Har själv ställt om detta i min burk för en Lexmark Color Jetprinter Z515W & för mig funkar det u.a... Ev kan du även/istället göra detta för Print spooler (i Services) & se om det hjälper bättre - sparar åtminstone nästan 4MB RAM med att ha denna på manuellt... Gådd lökk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu hittade jag det men men, hittade lxct_device och satte den till manuellt men då försvann kontakten mellan datorn och skrivare så det gick inte, testade sen med att ändra printer spooler men då försvann skrivaren från datorn så det gick inte heller !!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...