Gå till innehåll

Manuel Clement leder XDR-gruppen


Hammare

Recommended Posts

Manuel Clement leder den nya designgruppen på Microsoft Design som kallas XDR ("(User) Experience Design & Research"). Han kommer vara den som vet mycket om interaktionsdesign i framtida versioner av Windows, Windows Live och Internet Explorer.

Läs mer:

http://www.istartedsomething.com/20080104/...sion-interview/

http://www.microsoft.com/expression/news-p.../Article05.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det ska bli spännande att se hur "Windows 7" kommer att se ut. Microsoft är ju för länge sedan omkörda av konkurrenterna vad gäller gränssnitt och jag tror inte MS vill kopiera så mycket från Mac en gång till. MS vill antagligen skapa originella saker i ett helt nytt gränssnitt som sätter nästa Windows på världskartan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stenis: Ja det ska bli spännande att se hur "Windows 7" kommer att se ut. Microsoft är ju för länge sedan omkörda av konkurrenterna vad gäller gränssnitt och jag tror inte MS vill kopiera så mycket från Mac en gång till. MS vill antagligen skapa originella saker i ett helt nytt gränssnitt som sätter nästa Windows på världskartan!

Detta om att Microsoft har kopierat tycker jag att man inte ska ta för hårt. Jag anser att man har följt vad folk vill ha och folk vill ju ha liknande funktioner i både PC och Mac. En sak jag blev irriterad på var en MacWorld som skrev ungefär såhär och det gällde allmänt om kopieringen: "Windows tar från Macen medan Macen lånar från Windows". Jag tycker det ryker propaganda. Alltså jag anser att båda kopierar/tar från varandra och det kan kanske bara betyda bättre funktioner för oss! Microsoft har ju anpassat sig efter feedbacken. Kopiera och låna tycker jag är farliga ord och handlar om vem som äger något. Säkert därför många mjukvaruföretag strider och det slutar inte bara där. Anser att det handlar om vad som är viktigt för oss datoranvändare och det är ju tur att Microsoft minst lyssnar = säkert miljarder användare  :). MacWorld borde jämföra isället för att skälla ut Microsoft, fast dom är ju stora. Betonar att det är min åsikt. Tanken med det jag skriver är inte att skälla ut någon utan att få alla redaktörer att tänka på vad ord kan betyda.

Microsoft arbetar ju även med standarder  :D

- Hoppas att Office-funktionen "Ribbon" kommer till Windows Explorer. Anser att den är väldigt effektiv.

- I artikeln hos Microsoft med Manuel står det lite funderingar till framtida Windows-versioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...