Gå till innehåll

Datorn hänger sig då och då och ibland blir det blåskärm


xamer

Recommended Posts

Hej..min dator hänger sig lite då och då..helt random:/ så de går inte säga att den hänger sig efter en viss tid eller vid uppstart av vissa program..Ibland hänger den sig bara och ibland så blir de bluescreen o den dumpar minne.Sen så brukar det väldigt ofta komma att tex winamp har stött på ett fel och måste avslutas osv..o de kommer på många olika program.Någon som vet va de kan va för feL?

Ämnet redigerat av stenis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999

Lite mer info tack...

Xp eller Vista - senaste installerad program - har det skett efter någon hårdvaru uppgradering...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

har du trust trådlösa tangentbord och mus så ta bort det och drivrutinerna så skall du bli nöjd och glad och slippa blåskärmen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Jag har märkt att det oftast för mig i alla fall har varit tillbehören/brivrutinerna som krånglat.

Det är ju fortfarande lite klent med drivisarna som alla vet

Trust har till vista x32-64 men de fungerar inte på min burk iallafall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kör med Xp..och använder inte thurst trådlösa mus/tangentbord..och de började efter jag satt i nytt moderkort/grafikkort/ram-minne...jag formaterade burken igår..men de kvarstår samma saker..fast oftare:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har drivrutinerna från skiverna jag fick med till grafikkort/moderkort..minnenna vet jag inte:P

de där me nätagg hade jag problem med förut..så ja bytte till ett 600w..och jag kör med endast en hårddisk..men det kan inte vara hårddisken som krånglar då?Blåskärm e egentligen inte det stora problemet..de e de att datorn hänger sig helt random..så e de bara starta om o fortsätta gibba:) o sen kan den hänga sig igen..bluescreen kommer väldigt sällan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många problem har med strömmatningen att göra.

Både nätaggregatet och dess anslutningar kan krångla.

Jag hade under lång tid frysningar som jag inte kunde finna orsaken till så jag bytte moderkort och nätaggregat.

Efter bytet såg jag på den (då)20-poliga kontakten att stiften var brända och plasten på kontakten var brun och skör.

Jag hade alltså haft glappkontakt under lång tid med stark värmeutveckling som följd.

Jag har även haft glapp i diskens strömkontakt. När jag kände på kontaktens trådar/kontaktstift så gav de

inget motstånd i kontakten. De satt helt lösa i kontakten när den var inskjuten i disken. Man kunde höra hur

diskens startrellä klickade i samband med att datorn frös.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...