xamer Postad Januari 4, 2008 Postad Januari 4, 2008 Hej..min dator hänger sig lite då och då..helt random:/ så de går inte säga att den hänger sig efter en viss tid eller vid uppstart av vissa program..Ibland hänger den sig bara och ibland så blir de bluescreen o den dumpar minne.Sen så brukar det väldigt ofta komma att tex winamp har stött på ett fel och måste avslutas osv..o de kommer på många olika program.Någon som vet va de kan va för feL? Ämnet redigerat av stenis Citera
Gäst yassin_2999 Postad Januari 4, 2008 Postad Januari 4, 2008 Lite mer info tack... Xp eller Vista - senaste installerad program - har det skett efter någon hårdvaru uppgradering... Citera
Gäst Naturguiden Postad Januari 4, 2008 Postad Januari 4, 2008 har du trust trådlösa tangentbord och mus så ta bort det och drivrutinerna så skall du bli nöjd och glad och slippa blåskärmen Citera
Andreas Stenhall Postad Januari 4, 2008 Postad Januari 4, 2008 Gå igenom guiden http://www.alltomxp.se/index.php?option=co...&Itemid=103 så kanske du kommer problemet på spåren! Citera
Gäst Naturguiden Postad Januari 4, 2008 Postad Januari 4, 2008 Jag har märkt att det oftast för mig i alla fall har varit tillbehören/brivrutinerna som krånglat. Det är ju fortfarande lite klent med drivisarna som alla vet Trust har till vista x32-64 men de fungerar inte på min burk iallafall Citera
xamer Postad Januari 5, 2008 Författare Postad Januari 5, 2008 jag kör med Xp..och använder inte thurst trådlösa mus/tangentbord..och de började efter jag satt i nytt moderkort/grafikkort/ram-minne...jag formaterade burken igår..men de kvarstår samma saker..fast oftare:( Citera
zalvador Postad Januari 5, 2008 Postad Januari 5, 2008 Har du rätt drivrutiner till moderkort/grafikkort/ram-minne kan vara det som ställer till problem Citera
Björnen Postad Januari 5, 2008 Postad Januari 5, 2008 En stor bov till många blåskärmar är oxå nätagget..De nya grafikkorten kräver minium 500w och har du många hårddiskar så kan de vara en orsak. Citera
xamer Postad Januari 5, 2008 Författare Postad Januari 5, 2008 jag har drivrutinerna från skiverna jag fick med till grafikkort/moderkort..minnenna vet jag inte:P de där me nätagg hade jag problem med förut..så ja bytte till ett 600w..och jag kör med endast en hårddisk..men det kan inte vara hårddisken som krånglar då?Blåskärm e egentligen inte det stora problemet..de e de att datorn hänger sig helt random..så e de bara starta om o fortsätta gibba:) o sen kan den hänga sig igen..bluescreen kommer väldigt sällan Citera
zalvador Postad Januari 5, 2008 Postad Januari 5, 2008 jag tror fortfarande på att nåt drivrutin till moderkort/grafikkort elelr nåt program som är rätt installerat som ställer till det.. har du kollat på loggerna? Citera
waxinator Postad Januari 5, 2008 Postad Januari 5, 2008 Många problem har med strömmatningen att göra. Både nätaggregatet och dess anslutningar kan krångla. Jag hade under lång tid frysningar som jag inte kunde finna orsaken till så jag bytte moderkort och nätaggregat. Efter bytet såg jag på den (då)20-poliga kontakten att stiften var brända och plasten på kontakten var brun och skör. Jag hade alltså haft glappkontakt under lång tid med stark värmeutveckling som följd. Jag har även haft glapp i diskens strömkontakt. När jag kände på kontaktens trådar/kontaktstift så gav de inget motstånd i kontakten. De satt helt lösa i kontakten när den var inskjuten i disken. Man kunde höra hur diskens startrellä klickade i samband med att datorn frös. Citera
Recommended Posts
Delta i dialogen
Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.