Gå till innehåll

Datorn hänger sig!


THE MACHINE

Recommended Posts

Jag har en bärbar hp pavillion dv9091 med vista home premium som började hänga sig helt plötsligt, den e bara 11 mån och när den hänger sig så kan man inte göra ett skvatt, man får hålla in on/off knappen så den stängs av. Sedan andra gånger så e den helt normal i ett par timmar sedan hänger den sig igen, den e jävligt seg i uppstarten osv, jag får inga felmeddelanden och jag har inte ändrat eller installerat nått nytt skit heller! kan nån vänlig själ ge en novis ett bra råd eller två så skulle jag va tacksam. 

Sedan en till grej, Sedan jag bytte från xp till vista med uppgraderingsskivan så kan jag inte använda den inbyggda webkameran längre, den hittas inte ens av datorn om man kollar efter den på scanrar o kameror, jag har laddat ner den senaste drivrutinen för webkameran ifrån hp men det händer fortfarande inget. någon idé någon? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att en dator hänger sig eller "fryser" som det verkar vara i ditt fall beror ofast på ett eller annat fel på hårdvaran. Jag skulle börja med att köra ett minnestest, detta finns innbyggt i Vista och hittas på Kontrollpanelen. I andra hand skulle jag om minnesluckan sitter lätt tillgängligt skruva upp den, ta ur minnet och stoppa tillbaka det.

MEN, ett stort MEN. Det skulle även kunna vara så att datorn blir för varm och därför fryser och jag skulle "varmt" rekommendera en BIOS-upgradering ;) Just för din dator så uppdateras algoritmen för fläkten i det senaste BIOS:et, något som jag tror kan avhjälpa ditt problem.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...093&lang=en

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...