Guest fjamsetramsa Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 complete pc återställning har jag nu gjort och det gick bra..lagrade filerna på en extern disk...om nu min c disk kraschar? hur får jag då igång recovery installationen? sätter i windows skivan? kan man välja att installera min sparade image då? Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Ämnet löst och låst av stenis, för vidare frågor starta en ny tråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 Yes, du startar upp datorn med Vista-skivan och väljer där Complete PC-återställning! Detsamma gäller Systemåterställning som kan vara ett bra alternativ att testa först Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fjamsetramsa Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 tycker inte jag sett det alternativet under alla dom gånger jag installerat om...kommer det alternativet upp om jag nu skulle sätta i en ny hd?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 Nej, du ska istället för att välja "Installera" välja länken "Reparera datorn" nere i vänstra hörnet. Då kommer du att komma till alla reparationsval du kan göra! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fjamsetramsa Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 ok...formaterar den disken då så allt blir som nytt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 Den återställer systemet till hur det ser ut enligt backup, jag är inte insatt i om den formaterar disken eller inte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fjamsetramsa Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 då bör man få en ren installation då då så man slipper lägga in alla andra program o sånt som tar massa tid annars.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 Hela datorn säkerhetskopieras och alla program du har installerat kommer alltså att vara kvar då du återställer med Complete PC. Tanken med en backup av hela datorn är just att alla filer och program ska finnas kvar vid en återställning så att man inte förlorar något av detta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fjamsetramsa Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 låter ju kalas...i min säkerhetskopiering valde jag att ta med filer från min andra disk med så då gäller det ju att allt är inkopplat och fungerar som det var när man tog backupen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts