Orvaldo Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 Se topic, går detta ? :| Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Ämnet flyttat av stenis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 5, 2008 Share Posted January 5, 2008 Nope, det går inte i Windows XP. I XP kan du bra ladda SATA/RAID-drivare via diskett. I Vista däremot går det bra att ladda via CD/DVD, USB-minne och diskett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orvaldo Posted January 6, 2008 Author Share Posted January 6, 2008 Fan :/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 6, 2008 Share Posted January 6, 2008 Det du kan göra är att slipstreama SATA-drivaren på Windows XP-skivan, kanske kan du göra det med nLite (www.nliteos.com) men jag har aldrig testat detta själv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orvaldo Posted January 6, 2008 Author Share Posted January 6, 2008 Jo, tänkte det . Får kolla upp det :] Fan va vista är dåligt, måste bara säga det :| E: Denna guiden verkar bra http://www.maximumpc.com/article/How-To--S...tion?page=0%2C1 Denna pcn har jag http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010100273 Då behöver jag HP sata drivers, eller ? Eller intel kanske det är, eftersom moderkortet är intel ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 6, 2008 Share Posted January 6, 2008 Sakta i backarna, vad har Vista med detta att göra? I Vista så kan du ju faktiskt ladda dessa drivare inte bara med diskett utan även USB-minne eller CD/DVD, så Vista är i det avseendet tusen gånger bättre än XP Kolla upp Storage drivers på HP:s hemsida för din dator, det är bäst att fånga upp dom rätta drivrutinerna där! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orvaldo Posted January 6, 2008 Author Share Posted January 6, 2008 Vista funkar inte alls för mig . Foobar funkar inte, iTunes funkar inte, ATI catalyst funkar inte , Nero funkar inte . Ominstallerade vista nån dag innan nyår . Får pröva att ominstallera vista först, IGEN, innan jag prövar xp . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
linnet Posted February 26, 2008 Share Posted February 26, 2008 funkar inte ati får du nog besöka deras hemsida och dra ner de senaste drivisarna till ditt kort även controlcentret . det gjorde jag och sen har det funkat finfint det räkte inte med att uppdatera via windows update. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts