Gå till innehåll

Både digitalt och analogt ljud ut? - Realtek HD audio


bclemon

Recommended Posts

Tja. I xp fick jag både digitalt och analogt ljud ut från detta kort i min bärbara, någon som vet hur man löser detta i vista?

//flem

Jag kan välaj om jag vill skicka ljudet till spdif, inbyggda högtalare eller hdmi. Så när jag kopplar min bärbara till tv:n via hdmi (finns en utgång på datorn) så kommer ljudet i min tv.

Hur? Klicka hö på högtalarikonen vid klockan (om du valt att ha den synlig)

Välj uppspelningsenheter

Klicka höger på den enhet ljudet ska gå till och välj den som standard

ok, färdigt

Borde se ut på ung. samma sätt på din bärbara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahh, otydlig var jag. Samtidigt vill jag ha ut ljudet, mao när jag inte har nått inkopplat så kommer ljudet ur högtalarna och när jag stoppar in digitala pluppen så åker ljudet med ljusets hastighet till förstärkaren. Jag kan göra som du beskriver, men jag vill lata mej och slippa detta =)

//flem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

Jag har försökt o trixat en del med att få ut både analogt o digitalt ljud i Vista samtidigt.

Men jag har ej lyckats. Jag tror faktiskt inte att det går.

Jag vill ha ljud både i TV n och i högtalarna samtidigt.

Men skulle bli glad om nån har en lösning på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahh, otydlig var jag. Samtidigt vill jag ha ut ljudet, mao när jag inte har nått inkopplat så kommer ljudet ur högtalarna och när jag stoppar in digitala pluppen så åker ljudet med ljusets hastighet till förstärkaren. Jag kan göra som du beskriver, men jag vill lata mej och slippa detta =)

//flem

Den funktionen saknar jag med.

Har kollat runt men inte hittat något.

Får själv ställa manuellt mellan hdmi och de inbyggda högtalarna. Trodde först att windows/datorn var så smart så den kände av om något blev inkopplat, men inte

Jag har Vista home premium.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...