Gå till innehåll

Varför kan jag inte ansluta vissa saker via usb:n?


Recommended Posts

Har en "ny" notebook här hemma..

Försöker ansluta musen och även digitalkameran. I vanliga fall så installeras ju sånt av sig självt, men inte nu. Får bara upp om hur jag vill söka efter drivrutinerna. Men givetvis hittas inget. Har givetvis sökt efter drivisarna på bl.a kamerans hemsida  men har inte hittat något. Musen jag vill installera är tydligen "no name" mus.

Konstigt nog så funkar en äldre mus jag har perfekt.

Har 3 st usb-ingångar och alla funkar.

Kör med Vista Home Basic 32 bit.

Förslag på vad jag kan göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förslag på vad jag kan göra?

Japp... tala om vilka USB-enheter (Fabrikat och modell) och vilken Notebook detta gäller.

Det är inte alla typer av USB-enheter som känns igen av standard drivrutinen.

Själv har jag flatbädds scanner och blåtands USB-enheter som är oanvändbara i Vista på grund av brist på drivrutiner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förslag på vad jag kan göra?

Japp... tala om vilka USB-enheter (Fabrikat och modell) och vilken Notebook detta gäller.

Det är inte alla typer av USB-enheter som känns igen av standard drivrutinen.

Själv har jag flatbädds scanner och blåtands USB-enheter som är oanvändbara i Vista på grund av brist på drivrutiner.

Är en HP G7000. Lyckades hitta att kameran (Nikon) ej är kompatibel med Vista. Och musen är som sagt en "no name" mus, inget märke eller något är det på den. Från början lyckades jag heller inte för över musik till telefon (w880) via usbkabeln, men efter att ha installerat Pcsuit gick det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...