Gå till innehåll

[LÖST] Felmeddelande om "strömkalibreringsfel" i Nero


Grooge

Recommended Posts

Försöker bränna img fil i nero burning rom och får felmeddelande om strömkalibreringsfel. Det fungerar att bränna musik. Någon med en ide?

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Ämnet löst och låst av stenis, för vidare frågor starta en ny tråd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter konstigt...  :-

Skivan har ett område längst in mot centrum som används för att kalibrera lasern.

(PCA - Power Calibration Area - http://dvd.elmberg.net )

Denna yta har plats för ett antal brännförsök (999). Kan det vara något fel på detta område tro ?

Eller följ denna länk om detta gäller Windows XP:

http://www.gidforums.com/t-1805.html

Det hela går ut på att om du har Nero som program så skall du stänga av (Inaktivera) en Tjänst som heter

"IMAPI CD-Burning COM Service".

Högerklicka "Den här datorn" och välj "Hantera". Veckla ut "Tjänster och Program" och sedan "Tjänster".

Leta dig ner till "IMAPI CD-Burning COM Service" och dubbelklicka raden. Ändra från "Manuell" till "Inaktiverad". Eventuellt klicka även på "Stoppa" och avsluta med "OK".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst sqania

Jag har haft precis samma fel  :(

Min brännare var en NEC AD-5170A skivorna var Verbatim DVD+ 16x

Min undran är: kan det vara skivorna och/eller brännaren eller kombinationen skiva/brännare ??????

@Grooge  Vad har Du för brännare och vilka skivor använde Du ??????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst sqania

Man undrar om Grooge köpt ny brännare eller bytat DVD-skivor eller sålt datorn eller gått under jorden :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt min frånvaro har varit bortrest en tid. Jag vet nu att problemet låg i programvaran efter en uppgradering av mitt vista ultimate och en ominstallation av nero så fungerar allt som det skall igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...