Gå till innehåll

Lacie Ethernet disc dyker inte upp i Utforskaren, bara som nätverksmapp


Recommended Posts

hej har en sådan här disk lacie ethernet disi mini 500gb.

saken är att jag ser den bara under min nätverks mapp i den.men jag har för mej att man ska se den i min dator samma med dom andra hårddiskarna man ser där någon som vet hur man ser sin disk där?

sedan skulle jag vilja veta om det finns något program som gör att man kan synka disken med det jag gör om den är offline så typ om jag har likadana mappar på skrivbordet

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Ämnet flyttat av stenis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inte installerat programvaran till PC'n ?

The fastest and easiest method of connecting to your Ethernet Disk mini is to use the HipServ Desktop Agent (see Setup Step 4, Install Desktop Applications). The Desktop Agent will automatically connect you to your Ethernet Disk mini folders using Windows Explorer or Mac Finder or automatically navigate to your device using your default Web browser. Install Desktop Applications and follow the installation instructions
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fattar inget varit inne nu i själva inställningara till laciedisken över weben. jag har skapat mappar där nu genom webgränsnittet.

hur ska jag göra för att på med hela disken så den syns bland dom andra diskarna hittar ju inte själv sökvägen .när jag kör guiden till lägga till nätverkdisk så kommer jag fram till att välja alla saker jag ser i workgroup.där ser jag min disk som heter lacie_swag.makerar jag den ikonen så går det inte .men öppna jag den då ser jag alla mina mappar jag har gjort .väljer jag en där då får jag ikonen för disken där dom andra är.men jag har ju 20 mappar kan ju inte göra en diskikon för vaje .måste på något sätt göra så man kan komma åt alla mappar genom bara att klicka på ikonen som ska vara där dom andra diskarna är .

eller har jag gjort fel från början när jag skappade mapparna ilacie sidan på webben.

hoppas ni vet vad jag menar annars kanske vi kan ta det dteg för steg så jag fattar .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska se om någon kan detta ser att min lacie disk är formaterad i Filsystem XFS .

vet någon am man kan få tillbaks den som den var när den va ny ?eller ska det vara detta filsystem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo men det verkar svårt med en sådan disk enligt butiken skulle man bara starta och köra

Jo och det är ju precis det du gjort...  ;)

Men enligt manualen skall du även installera "Desktop Applications" från CD'n och följa instruktionerna.

Därmed skulle du få upp disken i Utforskaren.

Filsystem XFS

  1. XFS är ett loggande filsystem utvecklat av SGI.

  2. XFS är ett kernelinterface för att bygga filsystem i användarläge.

      Främsta tillämpning är nätverksfilsystemet AFS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej ska se om detta funkar imorgon kanske du har tid imorgon att hjälpa mej med denna disk du verkar ju vara haj på sådant här

det man kan installera från cd är bara run ip configurator men någon ikon får jag inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du disken:

LaCie Ethernet Disk mini ? (Gigabit Ethernet & Hi-Speed USB 2.0)

Manual: http://www.lacie.com/download/manual/UM_EDmini_II_EN.pdf

Kapittel 4. Accessing the Shared Storage

LaCie Ethernet Disk mini - Home Edition ? (Gigabit Ethernet)

Manual: http://www.lacie.com/download/manual/edminihome_en.pdf

Kapittel  3.1. HipServ Agent with QuickConnect

LaCie Ethernet Disk mini - 10/100 (The easy-to-use network hard drive)

Manual: http://www.lacie.com/download/manual/ethernetdiskmini_en.pdf

Kapittel 5. Accessing the Drive on the Network

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...

hej någon som kan detta jag får upp denna disk på en dator med vista  men inte påm den andra som också har vista hur gör man så den blir tillgänlig för bägge datorer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...