Gå till innehåll

Går inte att formatera disken, den stannar på 74%!


Recommended Posts

Hej !

Jag har försökt att formatera min hårddisk då mitt Windows började knasa, men under formateringen så når den bara till 74 % och stannar där  :( men hårddisken jobbar fortfarande. Har låtit den hålla på i flera timmar utan resultat, vad kan det vara för fel ?  ???

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Ämnet flyttat av stenis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999

Troligen är det fel...men jag har ett svagt minne att någon för ett bra tag sen, sa till mig att batteriet på moderkortet kan vara orsaken. Det kan finnas risk att om man byter ut det så kan det funka.

Det låter crazy ;D...jag kan ha fel  ::)

En händelse som skedde för något år sen:

En polare hade likadant problem och när han lämnade in den så sa de att det vara moderkortet som det var fel på.

Så för att utesluta att det inte är fel på hårddisken, så ska du prova med att formatera den med en annan dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För ett tag sedan skulle jag formatera min hårddisk och den stannade också men då tog ja bort mina hårddiskar sedan skapade jag dom igen och sedan fungerade det och formatera dem. Installerade windows allt gick som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda ner Drive Fitness Test från Hitachi; http://www.hitachigst.com/hdd/support/download.htm#DFT

Det fungerar på alla diskar och är ett riktigt bra program!

Tack för alla svar :D..jag stoppade in hårddisken i en annan dator men det funkade inte att formatera, så jag testade att snabb formatera istället och då fugerade det. Och efter att jag hade installerat Windows XP så körde jag programet som Stenis nämnde och då visade sig att det finns ett fel på hårddisken men eftersom jag har en Samsung hårddisk så fanns det inget att göra :(..hur ska jag göra nu ? Min hårddisk är en Samsung SP0842N 80GB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så har nu kört Samsungs program och det visade sig att hårddisken hade över 20 ''errors''..undrar om man kan ''laga'' dessa fel eller måste jag lämmna in den ?

Jo nu har du ju kört Samsungs program och kan hänvisa till det.

Annars kör Samsungs servicefolk dito inkl väntetid för kunden.

Nu är det då frågan vart du har garantin om det är där du köpte disken eller Samsung direkt.

http://www.samsung.com/se/support/index.asp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...