illnino Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 Min nerladdnings hastighet går upp och ner! Hade inte detta problemet när jag körde XP! Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 Berätta vad du har för router, nätverkskort och drivrutinsversion! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
illnino Posted January 7, 2008 Author Share Posted January 7, 2008 Jag har en netgear wgt624 v3 router och ett Marvell yukon 88e8039 med drivrutinsversion 10.21.5.3! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 Ok, testa att uppgradera firmware på routern (http://kbserver.netgear.com/products/WGT624v3.asp) och installera den senaste drivrutinen (http://catalog.update.microsoft.com/v7/site/Search.aspx?q=88e8039%20) så blir det troligtvis bättre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
illnino Posted January 7, 2008 Author Share Posted January 7, 2008 har uppgraderat routern nu, vart inte bättre av det? men kom aldrig fram till den 2:a uppdateringen du hänvisade till? (http://catalog.update.microsoft.com/v7/site/Search.aspx?q=88e8039%20) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 Ok, du måste köra Internet Explorer och installera en ActiveX-kontroll för att komma in på sidan och ladda ner drivrutinen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
illnino Posted January 7, 2008 Author Share Posted January 7, 2008 Är det ngn skillnad på drivrutinerna? Hittade 2 olika stora? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 Japp, de större drivrutinerna är för 64-bitarsversionen av Vista, de mindre är för 32-bitarsversionen. Innan du laddar ner drivrutinerna därifrån, kör Windows Update och se om du kan installera dom den vägen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
illnino Posted January 7, 2008 Author Share Posted January 7, 2008 Fattar inte, men testar att uppdatera drivrutinen manuellt! haha ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 7, 2008 Share Posted January 7, 2008 Sök upp "Windows Update" i Vistas startmeny och kör en sökning efter uppdateringar. Då kanske du ser en drivrutinsuppdatering där, det var så jag menade Kolla på denna också http://www.alltomxp.se/index.php?option=co...&Itemid=134 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
illnino Posted January 7, 2008 Author Share Posted January 7, 2008 Haha jo jag hittade det! Jag är inte så hemma på datorer!! Enligt datorn så hade jag den senaste versionen?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
illnino Posted January 8, 2008 Author Share Posted January 8, 2008 Det blir inte bättre? får det inte och funka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Menar du att du inte lyckas installera drivrutinen? Kolla i så fall på http://www.alltomxp.se/index.php?option=co...&Itemid=119 så får du reda på hur du installerar en drivrutin manuellt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
illnino Posted January 8, 2008 Author Share Posted January 8, 2008 Nej! Jag laddade ner den och istallerade den, men datorn sa att jag hade den senaste versionen? Det stämde ju inte riktigt!? :- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Nope, då måste du göra som det står i guiden uppdatera drivrutinen manuellt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
illnino Posted January 10, 2008 Author Share Posted January 10, 2008 Har uppdaterat nätverkskortet nu och det vill inte funka fortfarande? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 Ok då får du sätta ditt hopp till Service Pack 1 eller test att stänga "autotuning" som är känt för att orsaka nätverksproblem. Gör detta genom att starta en cmd.exe med adminrättigheter (högerklicka den och välj "Kör som administratör") och kör kommandot netsh int tcp set global autotuninglevel=disable Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
illnino Posted January 11, 2008 Author Share Posted January 11, 2008 Jag får testa det, men är det bara att starta programmet kör och se skriva kommandot? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 Japp, testa! Återkom om det uppstår problem eller berätta om det löser problemet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
illnino Posted January 12, 2008 Author Share Posted January 12, 2008 Vart nog ingen märkbar skillnad, men tack så mycket för hjälpen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts