kicken Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Hej ! Jag har ett trådlöst nätverk som jag delar med 2 st andra i vårt hus. Har en linksys router och en linksys range expander. Har låst nätverket med mac adresserna. Och hos en av grannarna han som bara når range expander så har han full mottagning men får aldrig några mottagna paket bara skickade. men om jag går in till honom så fungerar det perfekt med min bärbara dator hos honom. Vad kan detta bero på vi har prövat några lösningar: 1. bytt kanal 2. bytt nätverkskort 3. slagit av mac adress blockeringen 4. uppdaterat router nätverks kort etc tacksam för svar mvh christoffer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 Kör ni dynamisk ip med ett stort spann adresser så de inte krockar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 Kontrollera att han fått in rätt Standard-Gateway adress. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amar Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 Får han någon IP-adress? Om han får det, kan han pinga gateway:ns IP-adress? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts