bece Posted January 9, 2008 Share Posted January 9, 2008 Jag har precis beställt ett exemplar av Vista Home Premium Retail. Strax efter jag lagt beställningen så läste jag nånstans att man måste beställa en extra skiva från Microsoft om man vill köra 64bitars versionen. Jag gick in på Microsofts hemsida och hittade mycket riktigt information som tydde på att detta stämmer. > Måste jag nu vänta på att mitt Vista ska komma så att jag då ska kunna gå in och beställa en 64bitars-skiva med min Vista-nyckel, för att därefter vänta ytterligare på att få den skivan jag egentligen ville ha från början? Nån som vet hur lång tid Microsoft tar på sej att skicka ut denna skiva isåfall? Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted January 9, 2008 Share Posted January 9, 2008 Varför inte direkt avbeställa skivan tills frågetecknen är uträtade ? Retail = 32 eller 64 <--> Fullversion = 32 & 64 Vista Fullversioner som säljs här i sverige och är ospecifierade innehåller både 32 och 64-bit skivor. ??? T.ex. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331271 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bece Posted January 9, 2008 Author Share Posted January 9, 2008 Retail är väl fullversion.... det är väl OEM som är den version man måste bestämma sej om man ska ha 32- eller 64-bitars?! Det är iaf fullversionen som jag har beställt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Falc14 Posted January 9, 2008 Share Posted January 9, 2008 Jag tror det tar en 4 - 5 veckor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 9, 2008 Share Posted January 9, 2008 Om jag inte missminner mig så är det bara Ultimate Retail som innehåller både 32- ih 64-bitarsskivor, allt annat måste du köpa rätt version från början! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bece Posted January 9, 2008 Author Share Posted January 9, 2008 Ajdå. Om jag nu installerar 32bitars versionen när jag får den, måste jag då ominstallera när 64bitars-skivan anländer.... eller kan man "uppgradera" till 64-bitars då? ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 9, 2008 Share Posted January 9, 2008 Det går inte att uppgradera 32- till 64-bitars. Läs mer om detta i min artikel på TechWorld-sajten idag: http://techworld.idg.se/2.2524/1.139543 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bece Posted January 9, 2008 Author Share Posted January 9, 2008 Okej, tack för att svar iallafall! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zap Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 Om jag inte missminner mig så är det bara Ultimate Retail som innehåller både 32- och 64-bitarsskivor, allt annat måste du köpa rätt version från början! Stämmer. Läs och beställ skiva här http://www.microsoft.com/windowsvista/1033...ia/default.mspx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts