Gå till innehåll

[LÖST] Brännaren fungerar inte efter gårdagens uppdateringar


Mank70

Recommended Posts

Damn it. Lade in de senaste uppdateringarna till Vista (jag har 32-bitars home) å nu funkar inte min brännare. Den "hittar" inte skivan.. Vad kan vara problemet? Är det ngn annan som har fått samma problem?  >:(

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Ämnet löst och låst av stenis, för vidare frågor starta en ny tråd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket trevligt med snabba svar här tycker jag. Det uppskattas!  :) Nu är det så att jag e lite okunnig när det gäller datorer. Jag har inte en susning om vad SP1-rc1 är för ngt? Håller på och avinstallerar nu och donar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket trevligt med trevliga medlemmar också ! :)

SP1-rc1 är en testversion av kommande Vindows uppdatering som många testat att själva installera.

Den har givit nya konstigheter... Samtidigt som dessa uppdateringar har förberett Vista för den riktiga SP1.

Du har alltså varit 'förståndig' nog att avhålla dig från denna testversion.

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hittar jag HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlClass{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}?

Detta är inget man ger sig in på utan att läsa anvisningarna noga...

Startknappen - "Påbörja sökning", skriv in regedit.exe och klicka på raden som visas upptill.

Nu startas Regedit igång och du kan likt Utforskaren leta dig ner till den angivna platsen.

Tänk på att inte ta bort något här om du inte är säker. Windows kan få problem efter felaktig hantering.

När du är säker på att du hittat raden(raderna) UpperFilters (och eventuell LowerFilters) så

välj i menyn: Arkiv- Exportera... markera Skrivbord och skriv in ett Filnamn och Spara.

Nu har du en kopia sparad och du kan högerklicka på raden(raderna) och välja "Ta bort".

Metod ett

1. Ta bort värdena Upperfilters och Lowerfilters helt från följande registernyckel:

HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlClass{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Obs! Om ett felmeddelande med kod 39 visas kan det bero på att ytterligare filterdrivrutiner från en annan tillverkare har lagts till i värdena UpperFilters och LowerFilters förutom Adaptecs filterdrivrutiner. I sådana fall kan du försöka ta bort de filterdrivrutiner som inte kommer från Adaptec först och låta Easy Creator-filtren vara kvar, för att se om kod 39-meddelandet försvinner.

Om felmeddelanden med kod 39, 32 eller 31 fortfarande visas tar du bort värdena Upperfilters och Lowerfilters helt i föregående nyckel.

2. Starta om datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...