Gå till innehåll

"Week password found in Vista" + snabbknapparna på tagentbordet


Ado

Recommended Posts

Hej.

Problem 1. Jag har norton 360 och det står ett utrops tecken, står Weak passwords have been found in your Windows account, när jag trycker "fix" så kommer de upp en hjälp grej men ja kan inte fixa de, förstår inte riktigt vad de menar. Vet någon hur man fixar?

Problem 2. På mitt tangentbord så har jag snabb knappar som spela/paus, stop, nästa och föregående låt osv  har plötsligt slutat fungera, jag har inte rört något och jag har heller inte installerat något, vet någon vad som är fel?

Tack i för hand, Adis   

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problem 1. Jag har norton 360 och det står ett utrops tecken, står Weak passwords have been found in your Windows account

Såsom Peaks Bob skriver, så har du ett användarkonto(Administratör) med /weak/svagt/enkelt lösenord.

Detta är en säkerhetsrisk att man lätt kan lura ut ditt lösenord.

Det kan vara så att du aldrig satt lösenord på kontot Administratör. Gå till Kontrollpanelen - Användarkonton

och skapa/ändra lösenord på konton med Administratörs rättigheter. Se till att skriva upp exakt hur du skrivit

de olika lösenorden och lägg lappen bland dina säkerhetskopior.

Problem 2. På mitt tangentbord så har jag snabb knappar som spela/paus, stop, nästa och föregående låt osv  har plötsligt slutat fungera, jag har inte rört något och jag har heller inte installerat något, vet någon vad som är fel?

Detta beror på vilket tangentbord du har.

Antingen så har du flera funktioner på dessa knappar och då måste man med en knapp växla betydelse av knapparna.

Eller så har du ett program (Logitech SetPoint) som startas vid uppstart som ställer in knapparnas funktioner.

För att komma vidare i frågan behöver vi veta ditt tangentbordets Fabrikat och Modell !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...