Guest Naturguiden Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 Jag skall på ett möte med informations chefen i kommunen där jag bor... på fredag och prata med han om en kommunportal och ev . en mindre anställning Och jag funderar om man kan använda jommla till detta, är det enkelt att hålla på med. Stenis är nog rätt man för att svara på detta... Mvh Peter C Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 Alla system har givetvis en tröskel att lära sig men på det hela taget så är Joomla lätt att hantera och tanken är ju att användarna av systemet endast ska fokusera på informationen. Struktur, design osv får någon bakomliggande person bestämma/ansvara för. Som kommunportal duger Joomla fint, allra helst med version 1.5 som släpps snart. Den har många fördelar framför den version jag kör på alltomxp.se. Exempelvis kör http://www.tv3.se/ Joomla för att bara ta ett svenskt exempel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 OK tack för det Har du någon sportkepa om när v. 1.5 kommer ut som download? Kommer att göra en liten visnings sida i morgon bitti för att visa kommun gubben Så han får se ungefär hur det kommer att se ut... Natti Natti Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 10, 2008 Share Posted January 10, 2008 Inom två veckor lär 1.5 vara ute! Lycka till! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ängegärd Posted January 11, 2008 Share Posted January 11, 2008 På följande adress så finner Du ett svenskt support forum på Joomla.se (joomla.org) http://forum.joomla.org/index.php/board,63.0.htmlTips på andra svenska Joomla sidor. www.svenskjoomla.se www.joomlaforeningen.se www.joomladay.se www.joomlainfo.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts