Gå till innehåll

Det går inte att skapa Nätverkskarta i Vista


Avergale

Recommended Posts

Hej

Har börjat leka lite med nätverket hemma men jag kan inte få nätverks kartan att funka. Jag har satt nätverkstypen som privat, LLTD protokollet är aktiverat, har kört testet på http://www.microsoft.com/windows/using/too...gd/default.mspx och allt är bra. Men när jag trycker på visa fullständig nätverkskarta så står det "Det går inte att skapa en nätverkskarta för den valda typen av nätverksanslutning" Jag har sökt runt en del nu och kan inte hitta lösningen.

MVH Jonas N

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men när jag trycker på visa fullständig nätverkskarta så står det "Det går inte att skapa en nätverkskarta för den valda typen av nätverksanslutning"

Om du klickar upp (?) till höger i bilden så ser du att detta inte fungerar på Publik inställning.

Man kan ändra till Privat men då med säkerhetsvarning. Där finns mängder av information/hjälp att läsa under:

"Felsöka problem med datorer som inte visas på nätverkskartan"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade vidare... och fick det att fungera.

Först så kopplade jag på nätkrotokollen LLTD på alla mina nätkort.

(LLTD = Link Layer Popology Discovery Mapper I/O Driver / Responder)

Nätverksidentifiering måste vara PÅ (nertill i samma fönster).

När jag valde att visa Nätverks kartan så var Publika Telia förvald.

Informationen sa ändra till Privat... (Bild 1). Gjorde det med Anpassa och... (Bild 2).

Sedan laddade jag ner LLTD för min XP dator och installerade den och startade om alltsammans.

http://technet2.microsoft.com/WindowsVista...3.mspx?mfr=true

När jag sedan ändrade Nätverk-valmenyn till trådlöst så dök XP datorn upp (Bild 3).

Jag kan ställa tillbaka Telia ADSL till Publikt igen eftersom detta nätverk inte intresserar mig...

Så länge jag väljer mitt Trådlösa nätverk så får jag den information jag vill ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...