Gå till innehåll

[LÖST] Windows XP kan inte läsa UDF filsystem?


L-L

Recommended Posts

Jag har Windows XP, och laddade idag ner en ISO-fil med Windows Vista Business (ja, lagligt. ;)). När jag öppnar ISO-filen med 7-Zip så kan man bara se mappen [bOOT] och readme.txt, med innehåll:

This disc contains a "UDF" file system and requires an operating system

that supports the ISO-13346 "UDF" file system specification.

Kan XP inte läsa UDF, eller beror det på att jag har stängt av någon tjänst som krävs för det? Om det senare gäller, vilken/vilka tjänster kan det handla om (jag har stängt av ca 45 tjänster så det blir ju att leta efter en nål i en höstack)?

Tack,

LA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testa att öppna med ZUGzip fungerar på windows 2000/2003/9X/XP/VISTA

http://fileforum.betanews.com/detail/TUGZip/1061582000/1

meningen med ISO är att den ska brännas direkt när man sätter den via cd/dvd spelare

bra o gratis bränning  program om man vill så kan man ge den som har hand dom programet men det är upp till var o en

programet heter Burn4Free ( detta program är bättre än Nero som ja tycker själv än så länge )

http://www.codecs.com/download/Burn4Free.htm

programet installerar en toolbar men den kan man avinstallera om man bara vill ha brännings programet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

meningen med ISO är att den ska brännas direkt när man sätter den via cd/dvd spelare

bra o gratis bränning  program om man vill så kan man ge den som har hand dom programet men det är upp till var o en

Helt rätt... Windows vista är i många fall gjorda på ett sätt som gör att det inte går att t.ex använda deamontools för att öppna imagen utan det krävs att den ska brännas först.

När du bränner din image, bränn på lägsta möjliga hastighet eftersom vista är speciellt kännsligt om man använder medelmåttig eller dålig kvalitet på dvdmedia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era råd. Betyder detta att om jag bränner en DVD, så ska det gå bra att läsa den i XP? Det jag egentligen är intresserad av är att kopiera hela innehållet till en mapp, så att jag kan använda vLite för att slimma Vista. Det innebär inte några problem att kopiera innehållet till en mapp från DVD:n, trots att det inte går från själva ISO-filen?

/LA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era råd. Betyder detta att om jag bränner en DVD, så ska det gå bra att läsa den i XP? Det jag egentligen är intresserad av är att kopiera hela innehållet till en mapp, så att jag kan använda vLite för att slimma Vista. Det innebär inte några problem att kopiera innehållet till en mapp från DVD:n, trots att det inte går från själva ISO-filen?

/LA

Inga problem alls.... jag testade precis!    ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...