kjell-ake Posted January 12, 2008 Posted January 12, 2008 hej! på min "stora burk" har jag numera vista premium installerat. internetuppkopplingen är otroligt seg jämfört med min "bärbara xp". Har samma brandvägg + övrigt skydd i båda. Avaktiverat defender och annat "inbyggt" skydd i vista. MEN försöker jag öppna ett andra internetfönster så går det inte alls. det blir "ingen anslutning" skärm istället. Inga fel hittas i anslutningarna och det första internetfönstret fungerar. Någon dold inställning som är vistaspecifik som jag missat? Med vänlig hälsning Kjell-Åke Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Ämnet flyttat av stenis Quote
waxinator Posted January 12, 2008 Posted January 12, 2008 Jag har sett detta fenomen (och andra) med IE7 därför använder jag till 97% Firefox. 8) Quote
Andreas Stenhall Posted January 12, 2008 Posted January 12, 2008 Testa att stänga av autotuning: Starta en cmd.exe med adminrättigheter (högerklicka den och välj "Kör som administratör") och kör kommandot: netsh int tcp set global autotuninglevel=disable Det ska även tilläggas att Service Pack 1 innebär bättre nätverksprestanda. Quote
kjell-ake Posted January 12, 2008 Author Posted January 12, 2008 Hej! Testar omgående! Återkommer. Med vänlig hälsning Kjell-Åke Quote
Recommended Posts