Gå till innehåll

Återställa säkerhetskopia från Norton Ghost 12.0?


mille62

Recommended Posts

Har Vista på en ny "hemdator" och behövde göra en backup för att göra en ominstallation av Vista för att kolla upp ett ev mjukvarufel till DVD-brännaren. Nu är den utbytt på garantin och mycket bekymmer för ingenting. Gjorde en backup på både C & D. Efter ominstallationen så försvann återställningpunkterna (går att få till dem manuellt har jag upptäckt) vilket löst sig men dessvärre så går det trögt med att få återställt C & D.

Operativsystemet och datorn fungerar ua så det behöver inte återställas men all musik, foto, filmer, dokument, program osv osv. Det skrivs om Bios och återsällningskiva (finns ingen och borde inte behövas då datorn startar). D verkar fungera i nuläget och kanske inte behöver återställas men värre är det med C och då speciellt vissa delar av den. Finns det någon som kan ge ett par handfasta råd?

Mvh/Mille62

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag ser ut att behöva är en sk Boot och Recovery CD så att jag kan gå in i Bios för att återställa datorn med de filer som C bestod av innan jag gjorde den här totala systemåterställningnen. totalt i onödan. Köper gärna en kopia av någon vänlig själ. Mvh / M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte riktigt med på vad det är du har gjort, varför och hur! :) Du har som jag förstår det tagit en backup av dina hårddiskar med Norton Ghost, och sedan installerat om datorn med Windows Vista. Vart och vad har du läst om BIOS och återställningsskiva? Du menar också att du har problem med att få tillabaka dina bilder osv, vart sparade du dessa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...