Gå till innehåll

Trådlöst nätverksproblem med Vista och D-Link DIR-635


Recommended Posts

Hej,

Kopplade idag i min trådlösa router, närmare bestämt en D-LINK DIR-635.

Jag har BBB fiber in i lägenheten och sitter på en bärbar dell xps m1330 med windows vista.

Till problemet

Installerade precis som de stod, körde den medföljande skivan innan jag kopplade in routern och det funkade en väldigt kort tid, nån minut högst och sedan dess kommer jag inte åt mitt trådlösa nätverk. Kan ju nämna att nätverket med kabel fungerar hur bra som helst. Jag ser mitt nätverk men jag kan inte ansluta till det, vad kan man göra för inställningar, misstänker nämnligen att vista är boven i dramet. Ställde in routern på dynamiskt IP, är det rätt?

En kompis var här med sin Mac och för han fungerade det hur bra som helst hela tiden så det måste nästan vara några inställningar på datorn.

Tacksam för hjälp, datorn och router fan är just nu på väg ut genom fönstret.

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Ämnet flyttat av stenis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej  tack, laddar hem drivrutinen för nätverkskortet men jag tror faktiskt jag har senaste firmwaren på routern, står så iaf:

Current Firmware Version : 2.20EU

Current Firmware Date : 2007/06/06

Latest Firmware Version : 2.20EU

om det inte är det, vet du vart man laddar hem senaste för jag hittade inget ställe på dlinks hemsida?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

prova att avaktivera trådlösa nätverkskortet  först aktivera det sen igen ibland får jag göra så på min.

fick även göra en annan lösning på min svågers data där gick jag in i enhetshanteraren och avinstallerade

nätverkskortet startade om datorn lät den köra om drivrutinerna går igång av sig själv det funkade sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...