Gå till innehåll

[LÖST] Problem med att avinstallera OpenOffice 2.2


Samuel_1975

Recommended Posts

Hej!

jo ja undrar var kan man ta bort openoffice i regedit ?

kunde inte avinstallera den o tog bort det ifrån datorn o fix använda också Unlocker för att ta bort programet men kan inte installera om openoffice 2.2 eller installera 2.3 så får medelande Error 1714

hoppas på att det finns någon som vet hur man kan installera om det i datorn,

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mycket att läsa  :o o har försökt en tipsen men hjälper inte på min dator o ska titta vidare men mycket järn jumpa för en som inte är direkt data nörd  ???  o önskar man vorre det i bland  :D ,

själv kör ja win xp o har aldrig kört Linux o vill testa det någon gång om det är lättare att installera det för testade det för några år sedan man gjorde inte det var man skulle göra det ena o det andra o var inte direkt att installera då,

orkar inte installera om xp o väntar med att installera vista på min dator eller skaffa en snabbare Processor med 8 mb i ram eller om priset är rätt,

får se om det fixas med openoffice för min del,

tack ändå för hjälpen o får se vidare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för hjälpen men det hjälpte inte med programen men tipsen var bra annars..............
mycket att läsa :o o har försökt en tipsen men hjälper inte på min dator o ska titta vidare men mycket järn jumpa för en som inte är direkt data nörd ???  o önskar man vorre det i bland  :D ,

själv kör ja win xp o har aldrig kört Linux o vill testa det någon gång om det är lättare att installera det för testade det för några år sedan man gjorde inte det var man skulle göra det ena o det andra o var inte direkt att installera då,

orkar inte installera om xp o väntar med att installera vista på min dator eller skaffa en snabbare Processor med 8 mb i ram eller om priset är rätt,

får se om det fixas med openoffice för min del,

tack ändå för hjälpen o får se vidare

vad har du för dator och datakunskaper egentligen???

Inte för att låta elak men, inga av de tips som erbjuds "hjälper" tydligen...

Och CCleaner brukar faktiskt fixa det mesta... :o

Och med tanke på alla "säkerhetsprogram och städprogram du har i scrennshotsen att döma, så finns det bara en sak och göra:

Skulle det varit jag hade jag formaterat om burken för längesedan... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja hmm datakunskaper egentligen är så där är själv lärd inom data o kan så där men är ingen nybörjare iallafall inom data,

ingen fara att du frågar o inte så lätt att förklara mig för har lite Dyslexi men inte så mycket o men tar lite längre för mig at lära mig vissa saker men sak samma,

har testat det mesta inom att rensa o till ok med RegCure o fixade en del men inte fixade det felet o får nog höra av mig själv till openoffice eller testa att kopiera på en annan hårdisk och fixa en mapp med openoffice om det går på det sättet hoppas ja annars kan ja köra min microsoft words o är inte det samma,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt oss prova att dölja att du har OpenOffice installerad redan...

Kör igång Regedit.exe och sök dig ner till följande rader. Högerklicka på markerade texterna och "Ta bort".

HKEY_CLASSES_ROOTApplicationsOpenOffice.org 2.1

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREClassesApplicationsOpenOffice.org 2.1

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREClassesInstallerProducts636DFDD5343103242937AE0279416123

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREOpenOffice.org

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det gick att ta openoffice ifrån en annan dator där man installerade o gick att klistra in i datorn men kommer nog inte få bort problemet men vill inte om installera windows är trött på det nu mera,

som ja såg på oenoffice sidan så borde man förklara lite bättre som att man sak göra det här o det här o så vidare til alla som inte kan eller har svårt att förstå saker,

http://wiki.services.openoffice.org/wiki/S.../Bilaga#Ta_bort

kommer openoffice 2.4 vara på svenska när den kommer ut i mars eller kommer man att skipa sätta in svenskan för det finns ju multilange som redan finns som man kan bara sätta in på den 2.3 men det kanse man inte får för den som har skrivigt programet.....

har aldrig varigt med om en sak för fick hjälpa min pappa med hans dator för värkar som att damm kan ställa till det o man får ta bort apg kortet i hållaren o blåsa rent via kontakterna o trodde det bara gälde fläktarna o som sak blåser det in damm vid kontakterna också, fick blå skärm ifrån början med fel i rad o sys fel men det var bara lite damm som kan fixa sådant fel med,

Tack till er som ville hjälpa mig o ja får nog installera om någon gång men inte på ett tag iallafall om man kan få bort helt openoffice i reg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

tack ändå för all tips ja har fått men det fixade sig med att installera om windows xp :(

ja ska vara inte försiktigare att ta bort saker i dplda mapar och ting i dator nu mera så det blir lättare att avinstallera plus göra backups för man kan inte lite på att Systemåterställning ska fixa all jobb utan bra att ha backups och göra nya hälst varige vecka

mvh

Samuel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...