Gå till innehåll

Nätverk mellan Vista och XP-dator, kommer inte åt det jag delat ut


Recommended Posts

Hej!!!

         

Nu skall vi se om någon kan hjälpa mig..

Jo såhär är det.. Jag har 4st datorer i ett nätverk.. Varav 3st ligger de "WindowsXP" på och en dator ligger det "Windows VISTA! Premium"

Och den data som det ligger VISTA  på Använder ja hela tiden allt ligger på den. Jag har aktiverat all behörighet inom nätverket på alla fyra datorer.

Jag har 6st "hårddiskar" i den datan med VISTA! Jag har delat ut alla exakt lika dant.. Men ja kommer bara åt fyra utav dessa i nätverket på dom andra två står de han ja inte har behörighet när ja skall gå in på de via XP! datorerna..Och jag satt att FULL Behörighet på alla.. Fattar inte varför det är så här..

Kan någon hjälpa jag blir galen.. Ja måste komma åt detta...

Tack på för hand...

MvH // Peter_80

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tränger mig in lite om det är ok?

Har tre datorer varav en vista och alla inställningar verkar vara rätt (iaf vad jag är van vid sedan XP. Fildelningen funkar till/från XP-burkarna men inget utdelat på vista går att komma åt.

(tar bort mitt inlägg om det anses som ett intrång)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej du har förstås gått till väga så här start ,dator ,högerklick,dela ,avancerad delning bockat i dela ut , så har jag gjort på min externa iallafall MEN vad jag har som  problem är att jag får göra om proceduren när jag startar om datorn kanske du har samma problem! tyvärr har jag inte lyckats luska ut varför det är på detta vis. men jag kanske har lett in dej på rätt spår.mvh Linnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...