betterlead Posted January 15, 2008 Share Posted January 15, 2008 Jag köpte mig en USB-sticka på 4GB häromdan och lät den fungera som sk Ready Boost (flashminne?) i Vista - det ska ju snabba upp div processer som programstarter och liknande. Cashminne är det kanske det heter. Jag har två frågor om det här, Kan jag ta ur och i stickan lite som det behagar mig? Jag menar, om det inte sitter i när jag startar datorn och jag sätter i det efter uppstart, känner datorn av det och den börjar utnyttja stickan direkt, eller hur fungerar det egentligen? Andra frågan: när jag startar upp datorn - riktig boot, kallstart alltså, ej ur viloläge, så hittar burken inget operativsystem! Tar jag ut stickan och bootar igen, ja då fungerar burken igen - poperativsystem hittas - sen kan jag stoppa i stickan i USB-uttaget igen. (Frågan är då som ovan fungerar det då?) Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted January 15, 2008 Share Posted January 15, 2008 ...om det inte sitter i när jag startar datorn och jag sätter i det efter uppstart, känner datorn av det och den börjar utnyttja stickan direkt... Ja stickan skall kännas igen som ReadyBoost minne och uppdateras med disk-cachen. Bara att dra ur och sticka i som vanligt... när jag startar upp datorn - riktig boot, kallstart alltså, ej ur viloläge, så hittar burken inget operativsystem Det beror på att du i BIOS har "USB-diskar" / "Removable disks" före CD och hårddisk i boot ordning. Gå in och flytta bort Removable disks... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts