Jump to content

[LÖST] Slipstreama Windows XP-skiva med SATA-drivrutiner?

Snoffa

Recommended Posts

Hejsan.

Jag har precis skaffat mig en bärbar dator med förinstallerat vista.

Nu vill jag även installera xp, men inga driver för sata disken finns på skivan, så har jag ingen floppy där jag kan ladda driverna.

Så min fråga är, vart på skivan är de sata driverna skall läggas för att dom skall laddas när jag bootar från xp skivan ? behöver jag nlite? kan jag bara följa guiden som finns på denna hemsida?

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

du behöver nog nlite för att lägga till sata drivers

kolla

IMPORTANT: if SATA drivers are to be installed then the SCSI/RAID option must be removed via the REMOVE COMPONENTS stage. nLite will remove the stock Windows XP SCSI/RAID drivers and use user supplied SATA boot drivers to be integrated at a later step.

http://icrontic.com/articles/slipstreaming_windows_easy

mvh

t

du behöver nog nlite för att lägga till sata drivers

kolla

IMPORTANT: if SATA drivers are to be installed then the SCSI/RAID option must be removed via the REMOVE COMPONENTS stage. nLite will remove the stock Windows XP SCSI/RAID drivers and use user supplied SATA boot drivers to be integrated at a later step.

http://icrontic.com/articles/slipstreaming_windows_easy

mvh

t

Tittade igenom guiden igår och den verkar vara genomförbar. Skall sätta mig med detta under helgen. Återkommer då :)