Gå till innehåll

[LÖST] Långt ifrån utlovad uppladningshastighet


Recommended Posts

Har nyligen bytt operatör till ephone med en utlovad hastighet på 25 upp 25 ner får i praktiken 10 upp 20 ner.

Efter klagomål hävdar dom att felet måste ligga hos mig, för dom hittar inga fel hos sig.

Jag kör vista ultimate och har Zonet kort ZEN3301E, Drivrutin Realtel RTL8169/8110 Family PCI Gigabit Ethernet NIC (NDIS6.0) drivrutinen autoinstallerad vid installationen av kortet. hittar ingen drivrutin på hemsidan som är avsedd för vista. Någon med idèer av något slag.

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft SP1 RC avinstallerade den idag och väntar på att refreshen ska dyka upp på update.

Hur ser jag att det är refreshen och inte RCen har nämligen lagt en som dold för jag antar att det är den gammla eftersom det inte sägs något om refresh och det inte visas något kb nummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen SP installerad nu, jag avinstallerade SP1 RC idag sen har det dykt upp ett SP på update som jag lagt som dolt eftersom det inte framgår något KBnummer eller något annat som säger vilken version det är, därav den tidigare frågan om hur jag ser om det är RCen eller refreshen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade du http://www.realtek.com.tw/downloads/downlo...(L)/RTL8169SC(L ?

Vidare kan du testa att stänga av IPv6-bindningen på nätverkskortet samt stänga av autotuning.  Starta en cmd.exe med adminrättigheter (högerklicka den och välj "Kör som administratör") och kör kommandot:

netsh int tcp set global autotuninglevel=disable

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick en nyare drivrutin via länken (gjorde ingen skilnad)

Stängde av bindningen till ipv6 (gjorde ingen skillnad) återställde ipven efteråt.

Körde cmd (gjorde ingen Skillnad)

Körde en test i TP 3.1 när den kom till att testa UDPen så fick jag upp

Test failed (last msg: 512 Max Packetsize allowed is 1500)

Ska väl tillägga att jag fick ver 744 av SPet efter ytterligare en om installation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Efter tre veckors tjafs med operatören (ephone) och lika mycket tjafs med stadsnätet (telgenät) så krävde jag att dom skulle komma hem och mäta hos mig, då skulle dom plötsligt snacka med sina kodknackare för det här var ju en ny tjänst som kanske strulade därför, sen tog det tre timmar så rullade allt som det ska. Företag med skit support (ephon) och (telge stadsnät).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...