Gå till innehåll

Lång uppstart med extern WD HDD


Smokebury

Recommended Posts

jag hade liknande problem, men det löste sig med en bios-uppdatering. nu har jag däremot ett nytt problem... vista "tappar" discen med jämna mellanrum, men hittar den alldeles efter. är lite irriterande när man ser på film å det bryts, sen tar det 2 sek och vista säger att den har hittat en ny lagrings-enhet

wd 500gig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har liknande problem med min Maxtor OneTouch.

Det tar lite längre tid att boota upp.

Relativt ofta klagar Vista även på att det är en okänd USB enhet som inte fungerar som den skall. Detta trots att alla USB saker som är inkopplade fungerar. Ibland hänger sig hela Vista en kort stund efter att skrivbordet kommit fram, en hård reset löser detta >:( Startar jag upp med min Maxtor avstängd får jag aldrig dessa problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem med WD250 under Vista då datorn överhuvud inte startar Vista. Aldrig under XP. Andra USB startar snyggt med USB exvis scanner och trådlös mus. Enda lösningen har varit att inte koppla in WD förrän Vista är igång och vänta på frågan vad jag vill göra med filerna. Det tar dock några sekunder innan datorn hittar WD. Kan vara ngt fel i OEM-versionen eftersom datorn inte ville känna igen skrivaren förrän jag tröttnat på både Epsons och HP:s supporter och började experimentera själv. Emotser en skarp SP1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att inse att jag ändå är värst! Jag hade en fnurra på min dator.....den avinstallerade sin egen hårddisk ett par ggr utan att jag fattade varför. Efter två omstarter så går den som vanligt igen. Vista erbjuder verkligen ögonbrynshöjande aktiviteter mellan varven....  ;D ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...