Gå till innehåll

[LÖST] Flera operativsystem


Snoffa

Recommended Posts

Hej igen alla läsare.

Nu är det som så att jag har fått en dator genom jobbet, jag får ha den privat och leka hur som hälst.

Jag har precis installerat Win xp pro på enhet C: och jobbet kräver att jag har win vista business installerad oxå för att kunna arbeta på jobbet. Så min fråga är, när jag installerar vista på enhet E: hur kommer det bli när jag startar datorn, kommer xp startas automatiskt eller blir de vista ? Eller kommer jag kunna välja ur en lista? 

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Ämnet löst och låst av stenis, för vidare frågor starta en ny tråd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej (en av oss...)

Om du delar upp din hårddisk i två delar eller om du införskaffar en extra disk och installerar Vista på denna

så kommer du att få en start-meny där du väljer vilket av systemen du vill starta.

Oavsett vilket system du väljer så kommer båda att kalla sin systemdisk för C: och den andra för D:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej waxinator!

tack för snabbt svar.

Jag har idag en hårddisk som är partinerad i tre. C: 20GB (XP) E: 50GB (blivande Vista) och F: 170GB (program bank m.m). Så de ska inte vara några problem att installera Vista på enhet E: alltså? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem... om man bortser från det faktum att systemåterställning inte längre fungerar.

Windows XP och Windows Vista förstör för varandra när det gäller systemåterställning.

Kanoners  :D Det skall inte vara några problem... Kommer inte att våldsinstallera några program direkt, utan de nödvändigaste för att jag ska kunna dra nytta av datorn i hemmet samt jobbet.

Tack ännu en gång för hjälpen.  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...