Gå till innehåll

[LÖST] Någon med erfarenhet av Acronis True Image Home 11?


göte

Recommended Posts

Den får bara installeras på en dator, även om licensköparen har fler datorer utan skriftligt tillstånd från Acronis.

2. The Original Purchaser may use the Software on a single computer owned or leased by the Original

Purchaser. You may not use the Software on more than a single computer even if you own or lease all

of them without the written consent of Acronis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den får bara installeras på en dator, även om licensköparen har fler datorer utan skriftligt tillstånd från Acronis.
2. The Original Purchaser may use the Software on a single computer owned or leased by the Original

Purchaser. You may not use the Software on more than a single computer even if you own or lease all

of them without the written consent of Acronis.

Jaaa....  jag har också läst detta,  men det var ju inte riktigt det jag frågade om  :)

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat Acronis och det funkar väl så där, jag har aldrig gjort hela diskbackupper och det var för ett par år sedan. Däremot så märkte jag att programmet var svårt att avinstallera. Detta upprepades när jag testkörde även andra gången, med en nyare version. Gränssnittet ser fint ut och programmet är lätt att förstå sig på, men som sagt, det var ju det där med att få bort det från datorn. En licens på flera datorer funkar hos mig vad beträffar typ Office mm, om detta går med Acronis, vet jag inte men det är ju bara att testa.

Har du en licens så är ju det väl kanske din mening att du kommer att använda programmet och då kommer ju saken i en annan dager, jag testkörde endast, men jag rekommederar att du kollar på några forum för Acronis, vilket jag gjorde och avstod sedan, efter att jag förstått att mänga hade problem med användningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat Acronis och det funkar väl så där, jag har aldrig gjort hela diskbackupper och det var för ett par år sedan. Däremot så märkte jag att programmet var svårt att avinstallera. Detta upprepades när jag testkörde även andra gången, med en nyare version. Gränssnittet ser fint ut och programmet är lätt att förstå sig på, men som sagt, det var ju det där med att få bort det från datorn. En licens på flera datorer funkar hos mig vad beträffar typ Office mm, om detta går med Acronis, vet jag inte men det är ju bara att testa.

Har du en licens så är ju det väl kanske din mening att du kommer att använda programmet och då kommer ju saken i en annan dager, jag testkörde endast, men jag rekommederar att du kollar på några forum för Acronis, vilket jag gjorde och avstod sedan, efter att jag förstått att mänga hade problem med användningen.

Tackar för info

Egentligen behöver man väl inte avinstallera det, förutsatt att man har tillräckligt med plats

Göte

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturligtvis gick det att avinstallera, jag kanske uttryckte mig fel. Efter avinstallationen fanns det  onödigt mycket kvar av programmet på datorn som jag inte fattade varför det lämnades så mycket kvar. Men med hjälp av "jv16 PowerTools" kunde registret städas och resterande mappar tog jag bort för hand. Men det är ovanligt att ett program också lämnar kvar startande tjänster, efter en avinstallation, med följd av ständiga felrapporteringar i systemloggen. Men som du säger, har man köpt programmet och använt det så kan det ju ligga kvar, även om man inte är nöjd med det och om utrymmet så tillåter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...