Guest fjamsetramsa Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Datorn kommer bara till bios..funkar på 3dje försöket alltid..datorn är trimmad i bios med 15%..inga problem med uppstart utan trimmet...när datorn väl är igång kan den va på i en vecka utan att hänga sig...har sista bios inlagd... Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Ämnet löst och låst av stenis, för vidare frågor starta en ny tråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snoffa Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 tycker du besvarar ditt problem själv när du säger att de inte är problem när du inte har klockat.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Håller med snoffa. Kör oklockat om det inte fungerar när du klockar datorn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted January 18, 2008 Share Posted January 18, 2008 Precis ! jag faller in i kören! När du trimmar en processor, minne eller PCIbuss så är det som när du springer efter en moped och håller dig baktill. Om föraren ökar hastigheten så kommer även du till den punkt som gör att benen inte hinner med riiktigt och du snubblar omkull. För att öka trimningsgraden i en dator så måste spänningarna förutom klockningarna ökas på. Precis som att du får löpträna mera för att bli starkare och snabbare. Problemet med trimmade datorer är alltså att de blir extra varma och instabila. Även jag har trimmat lite och får därmed acceptera att även min PC en gång på 30 klagar över minnesfel i booten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fjamsetramsa Posted January 19, 2008 Share Posted January 19, 2008 tack för svar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts