Gå till innehåll

Nu har jag fått nog av Vista!


Ozzyman

Recommended Posts

Nej nu har jag tappat mitt tålamod med Vista!!! Har försökt att "gilla" det (Vista) men nu får det vara nog!!! Nu "går" jag tillbaka till mitt älskade XP!!!Windows Vist SP1 RC Refresh + Vista självt är inget annat än en stor flopp!!! "Buggigare" system får man leta efter!!!Vista är i själva verket inget annat än ett dyrt experiment som vi "vanliga" dator användare får betala (dyrt!!!)för!!! Nej nu är det XP som gäller för mig!!! Kalla mig gärna "bakåtsträvare"!!!Är det ingen mer här i forumet som börjar tappa tålamodet med Vista?

Mvh.Ozzyman

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej nu har jag tappat mitt tålamod med Vista!!! Har försökt att "gilla" det (Vista) men nu får det vara nog!!! Nu "går" jag tillbaka till mitt älskade XP!!!Windows Vist SP1 RC Refresh + Vista självt är inget annat än en stor flopp!!! "Buggigare" system får man leta efter!!!Vista är i själva verket inget annat än ett dyrt experiment som vi "vanliga" dator användare får betala (dyrt!!!)för!!! Nej nu är det XP som gäller för mig!!! Kalla mig gärna "bakåtsträvare"!!!Är det ingen mer här i forumet som börjar tappa tålamodet med Vista?

Mvh.Ozzyman

Minns du hur XP var när de släpptes ? Minnst lika buggigt som vista är idag. Ge vista lite tid så skall du se att du kommer att älska det... Tips.. Upplever du någon bugg, rappotera de istället för att slänga in xp.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte någon/några "jonk" datorer!!! Är ingen expert på datorer /har inte utgett mig för det heller!!!Jag började med datorer för 10 år sedan!!!Har 4 datorer i eget nätverk med Telia adsl 24/2.2 mb/s!!!Mitt första os var Windows -98,98 se ,ME ,2000 , XP Pro och nu Vista!!!Så jag tycker att jag har ett "brett" urval av os att jämföra med!!!Med alla SP1 releaser(Beta!) lovar ms att det skall bli bättre,men som jag upplever det så blir det bara sämre!!! Öppna mappar,kopiera filer,ladda hem filer mm,blir bara segare och segare.......responsen ,känslan i Vista med SP1(vilken version,release som helst!)är urusel!!!Vad för "fel" handhavande har jag då menar du?Tala gärna om det för mig?Jag är ingen nybörjare,men som sagt inte heller någon expert!!! XP svarar,känns snabbare,bättre response än Vista SP1! Har jag fel när jag upplever det?Har jag "fel" handhavande då?Jag bara undrar?

Mvh.Ozzyman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller till stor del med Ozzyman...

Vi är utsatta för en ekonomiskt utpressning. Microsoft har genom sin maktställning på marknaden

gjort Windows till det nära allenarådande operativet där Linux-kopior är den enda konkurenten.

Denna maktställning gör att de kan med, att sälja halvfärdiga operativsystem som inte kommer att

vara avbuggade förrän nästa version dimper ner på bordet (utvecklingsbordet kanske man skulle skriva).

Efter så många år som MS har lotsat oss så har vi blivit duperade att tro att det är så här det skall vara.

Funkar det bara så ser vi mellan fingrarna med att mycket frånglar (Se bara så vackert det ser ut !!).

Ta bara detta med nätverk ! Är det någon som minns Novell ? Med någon form av konkurens hade

säkert någon utvecklare kommit på ett bättre sätt att flytta data mellan datorenheter.

P2P är ju nästan 'förbjudet' men tänk om någon kunde sätta ihop något liknande som låter datorenheter

kommunicera med varandra på ett smärtfritt och bekymmerslöst sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller till stor del med Ozzyman...

Vi är utsatta för en ekonomiskt utpressning. Microsoft har genom sin maktställning på marknaden

gjort Windows till det nära allenarådande operativet där Linux-kopior är den enda konkurenten.

Denna maktställning gör att de kan med, att sälja halvfärdiga operativsystem som inte kommer att

vara avbuggade förrän nästa version dimper ner på bordet (utvecklingsbordet kanske man skulle skriva).

Efter så många år som MS har lotsat oss så har vi blivit duperade att tro att det är så här det skall vara.

Funkar det bara så ser vi mellan fingrarna med att mycket frånglar (Se bara så vackert det ser ut !!).

Ta bara detta med nätverk ! Är det någon som minns Novell ? Med någon form av konkurens hade

säkert någon utvecklare kommit på ett bättre sätt att flytta data mellan datorenheter.

P2P är ju nästan 'förbjudet' men tänk om någon kunde sätta ihop något liknande som låter datorenheter

kommunicera med varandra på ett smärtfritt och bekymmerslöst sätt.

Instämmer till fullo !! Det kommer att ta flera år innan Vista är lika bra som XP är nu... och bättre, vete tusan om det någonsin kommer att bli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller till stor del med Ozzyman...

Vi är utsatta för en ekonomiskt utpressning. Microsoft har genom sin maktställning på marknaden

gjort Windows till det nära allenarådande operativet där Linux-kopior är den enda konkurenten.

Denna maktställning gör att de kan med, att sälja halvfärdiga operativsystem som inte kommer att

vara avbuggade förrän nästa version dimper ner på bordet (utvecklingsbordet kanske man skulle skriva).

Efter så många år som MS har lotsat oss så har vi blivit duperade att tro att det är så här det skall vara.

Funkar det bara så ser vi mellan fingrarna med att mycket frånglar (Se bara så vackert det ser ut !!).

Ta bara detta med nätverk ! Är det någon som minns Novell ? Med någon form av konkurens hade

säkert någon utvecklare kommit på ett bättre sätt att flytta data mellan datorenheter.

P2P är ju nästan 'förbjudet' men tänk om någon kunde sätta ihop något liknande som låter datorenheter

kommunicera med varandra på ett smärtfritt och bekymmerslöst sätt.

men vad kan man göra åt det??  det är ju egentligen skandal om man tänker efter inte inom någon annan bransch går det till såhär utan att det blir reprimander titta på bilbranschen är det något fabriksfel får de återta  eller kompensera nä släpp konkurensen fri så blir det nog annat ljud i skällan!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Linux funkar utmärkt för många specifika ändamål, men jag tror det skulle gnällas en hel del på Linux också om 86 miljoner användare, många vanliga Svenssons, installerar Linux på hemdatorn första året efter en större OS-release... Jag tror inte alla Internet-banker, program, drivrutiner och hårdvaror världen över skulle fungera perfekt från dag ett på Linux heller. Det tar ett tag innan bitarna faller på plats. Det var likadant med Windows 2000 och Windows XP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller också med på flera punkter, Ozzyman. För mig funkar Vista alldeles utmärkt gällande de mer vitala delarna i datoranvändandet. Med det menar jag internet, spel, dokumenthantering och foto. Men det gick å andra sidan lika bra i XP...

För mig har verkligen Vista varit ett expriment. Jag har varit med sen tidig Beta och sett hur Vista bara blivit bättre och bättre. Men att påstå att XP var så här buggit ett år efter releasen är en stor lögn. Tredjeparts tillverkare inom både mjuk och hårdvara var mer på hugget när XP släpptes. Det jag idag lider över är väldigt specifikt. Jag moddar mycket och gillar grafisk design och moddning av olika operativsystem... Vista är förvisso snyggt och har stor potential, men ingen vill vara med längre. Mjukvaruutbudet för GUI-moddning är nästan obefintligt, och de stora tillverkarna är ganska passiva mot Vista. Man märker också en stor passivitet på många av de communities som finns kring detta. Där är det fortfarande XP som gäller...

Nja... Vista är här för att stanna, men XP lever för alltid... finns inte en chans jag kan leva utan XP i en eller flera datorer här hemma.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En viktig sak att påpeka i sammanhanget är att Windows XP i princip är samma sak som Windows 2000. Windows 2000 lade alltså grunden för XP och det märks kanske allra tydligast att drivrutinerna oftast är desamma för Windows 2000 och XP. Detta gjorde också att startsträcken för XP är betydligt kortare än för Vista, som innehåller otroligt många förändringar jämfört med XP. Jag gissar att Vistas efterföljare "Windows 7" kommer att kunna liknas vid XP och att "Windows 7" kommer att vara mindre problemfyllt, mycket tack vare att drivrutinsmakare och programtillverkare vid det laget "Windows 7" släppts lärt sig att utveckla och skriva programmen o drivrutinerna på ett korrekt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...