Gå till innehåll

Mus som springer iväg (ej fyrbent)!


fredde

Recommended Posts

Har under en tid haft problem med en "Logitech Cordless Mouse(optisk)". Kan fungera perfekt en tid också plötsligt återkommer felet. Felet består i att rätt vad det är så börjar muspekaren röra sig uppåt/vänster på skärmen.

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logitechs egen felsöknings guide.

http://logitech-en-emea.custhelp.com/cgi-b...amp;p_topview=1

Sammanfattningsvis så hänvisar de till svagt batteri/laddning, radiostörning mellan olika enheter,

mottagarens placering och uppgradering av programvaran (SetPoint 4.24)

http://www.logitech.com/index.cfm/434/192&cl=se,sv  (Gäller flertalet mus-tangentbord)

(Klicka bort val av Yahoo! Toolbar under installationen!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999

Jag har Logitech 3200 Laser Mus/tangent...och det händer samma sak för mig. Helt plötsligt kan mus-pekaren hamna längs ner på skärmen. Irriterande  >:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Logitech 3200 Laser Mus/tangent...och det händer samma sak för mig. Helt plötsligt kan mus-pekaren hamna längs ner på skärmen. Irriterande  >:(

80 gånger av 100 att man inte kör senaste drivaren..... ;)

10 gånger av 100 för dåligt batteri

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999

Ok...så batterierna har betydelse.

Jag ska hålla koll på det...när det händer...om det verkligen är batterierna.

Drivrutinerna är dom senaste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Tackar för tipsen gällande drivrutinerna  ;)

Mycket märkligt detta ang uppdateringar/Drivrutiner från Logitech:

Mellan varven då jag startat datorn så har jag fått ett meddelande/förfrågan från Logitech om jag vill söka efter uppdateringar till Lasermusen samt tangenbordet och det har jag velat varje gång. Då den sökt klart kommer meddelandet "Finns inga nya uppdateringar att hämta"  :o Men ändå så tycks det ha funnits uppdateringar. Hedanefter så får det bli till att göra manuella sökningar på deras hemsida efter eventuelt nya drivrutiner

Har även jag haft lite problem de senaste två-tre dagarna med min Logitech MX610 Laser Cordless Mouse med att muspekaren åkt lite hit och dit men det mest störande har varit då jag markerat en text och släppt musknappen då har markeringen försvunnit.

Logitech G15 Gamer Tangentbord har inte varit några större problem.

Har i vilket fall hämtat ner de nya drivrutinerna och installerat dem till båda Lasermusen samt tangenbordet.

Vilken skillnad det blev  ;D Känns precis som om man sitter med helt nyinköpta datorprylar  ;D Och vilken urtjusig kontrollpanel jag fick till tangentbordet (mot tidigare) WoooW säger jag bara  ;D

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...