Gå till innehåll

Varför saknas det DLL-filer titt som tätt?


swag

Recommended Posts

varför saknas dett dll.filer titt som tätt nu har jag 2 program som inte funkar för det saknas dll filer

tex en som heter sport.dll

3dmark saknas också har ju kört programen i veckan då funkade dom

IDirect3D9::GetDeviceCaps failed . Not available(D3DERR_NOTAVAILABLE)

INTE KUL ATT MAN MÅSTE INSTALLERA PROGRAMEN VARJE GÅNG

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske för att antimalware rensare tar dem för skadlig kod !?

Eller för att det är känslig kod som stoppats av Windows skyddsystem.

http://www.prevx.com/filenames/X1929322691.../SPORT.DLL.html

Personligen har jag aldrig råkat ut för att de saknats, endast att de indikerat fel.

Många tror att om man bara laddar ner en ny dll-fil så löser sig problemen.

Inte undra på att där finns mängder av oseriösa Internetsiter som säljer dll-filer.

It appears somewhere along the line, on certain machines a security update has blocked installers registering certain ActiveX controls (in this case SPORT.DLL) even if they are installed from an account with administrator priviledges.

http://myforum.lasyk.net/showthread.php?t=25591

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller 3DMARK06 så finns problem i vissa grafikkortsdrivrutiner.

Jag hade problem med nVidia 163.xx som hade en inbygd bug för 3DMARK.

Uppgradera till dagens version om du inte redan gjort det.

3DMARK är också känslig för om du trimmat datorn.

När det gäller myphoneexplorer så har du senaste version (5 dagar gammal), men det var ju

bara så sent som i förra versionen som de åtgärdade flertalet Vista problem så kanske är den

inte ännu helt felfri  :-

Du kan ju prova med att installera om programmet. Du skall då högerklicka på programmets

Setup.exe och välja "Kör som administratör" så att dll-filerna registreras ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo på min ena dator funkar myphone utan problem men min andra dator lägger den av pricis när den ska installera dll.filer hinner se något med dll.sen står det programet har avslutas när den håller på med installationen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja... Vista x64 ska ju vara säkrare så ...

Men en del program känner inte igen x64 plattformen och installationen går fel.

Prova som jag skrev att köra installationen som Administratör.

EDIT:   Jag installerade just programmet i min x64 Ultimate utan felmeddelande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja som du ser så är det i samband med Registreringen av dll-filen i installationen som det går fel.

Det borde fungera eftersom jag precis kört installationen på min x64 (precis samma typ som du har).

Prova att avinstallera den, starta om och installera igen  :-

Om du med nyckel menar Vista's så har du ju inte förändrat din hårdvara så licensen gäller fortfarande.

Möjligtvis att du blir tvungen att ringa MS för aktivering men det skall inte vara något problem.

Sedan kan jag tycka att en total ominstallation av Vista är att gå för långt för ett programs skull.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har gjort det avinstallerat statart om men det känns som det är mer krångel detta program och 3dmark06 funkade ju i veckan

körde in 3dmark06 nu då kommer detta upp att det saknas samma som förut

IDirect3D9::GetDeviceCaps failed . Not available(D3DERR_NOTAVAILABLE)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ändrat UAC (kontroll av användarkonton) kontrollen ? så du inte längre behöver tillåta privilegierade körningar ?

Är det av den anledningen som du inte längre får registrera dll-filerna !?

Är allt grönt och tillslaget under Kontrollpanelen - Säkerhetscenter ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då vet jag inte vad jag skall säga...

Jag kör exakt samma version som du och för mig rullar registreringarna igenom som ingenting (utan "kör som adm")

Det känns som att ge upp... men å andra sidan så uppför sig inte din x64 som den borde...

Kör du SP1-rc1 ?

Har du nyligen kört CCleaner eller annat städprogram ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sport.dll kan inte registreas beror på ett fel i samband med en av de senaste Windowsuppdateringarna.

Mera om det kan du läsa här: http://myforum.lasyk.net/showthread.php?t=25591

du får gå in och registrera den manuellt.

Och ditt directX fel, kontrollera så du har hårdvaruacceleration akiverat i dxdiag.

Om inte så prova en nyare version för d9d är för direct3d i directx 9.

CCleaner är ju inte lösa något av dessa problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har märkt att CCleaner städat för bra i den sista versionen. Jag har inte blivit av med filer, men det är vissa hänvisningar och genvägar i vissa program, som blivit korrupta efter en städning.

Jag kommer att återgå en tid till mina ordinarie städprogram, som jag inte haft dessa  problem med

Detta är bara en notering och har säkert inte något alls med ovanstående att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att filerna heter olilak för det är ju en eng vista från början sen vailde jag svenska i från updaten kan det har gjort så det är fel

samma idag testade att installera då stannar den och avbryter installationen av programet mer den ska läsa in dll.filer till myphone explorer

la in samma program på en annan data här hemma det funkade det va en 32b vista ultimate den också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att filerna heter olilak för det är ju en eng vista från början sen vailde jag svenska i från updaten

Både du och jag har en Vista Ultimate 64-bit Engelsk med Svenskt språkpaket.

Jag installerade i morse den version av myphoneexplorer v1.6.5 som du misslyckas med.

Skillnaden mellan x32 och x64 är att under C:windows finns System32 för x32 och SysWOW64 för x64.

Men som sagt du som jag kör samma operativ, samma uppdateringar och inte SP1, så något galet är det i

din PC.

Har du backat systemet som vi talade om i natt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...