Gå till innehåll

Min dator bara startar om sig när jag försöker starta upp den


robbertang

Recommended Posts

Hejsan! Igår stängde jag av min dator helt vanligt, men när jag skulle starta datorn den idag beter den sig ovanligt:

Först är den på väg att startas,allt laddas, men precis innan skrivbordet ska dykas upp så startas den om igen. har försökta stänga av systemet genom kanpptryckning på strömmen men problemet har upprepat sig.

SÅ nu undrar jag; Genom kommandotolken kan jag försöka göra en systemåterställning till en viss tidpunkt, och jag har gjort det förut. Hur tar jag fram kommandotolken vid uppstarten och vilken "kod" ska jag ange för att datorn ska uppfatta "systemåterställning".??? eller har du några andra förslag på hr jag kan återställa datorn?

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök starta om den i felsäkert(F8) och därifrån se vad som är igång i processer genom att trycka ctrl+alt+del.Ser du nåt skumt,nåt som inte verkar höra dit,avsluta det.Kör sen en virusscan.

Låter som ett virus,det kom för ett par år sen men finns nog än.Det uppförde sig exakt så,reboot,reboot,reboot....i all evighet.

Man kan hämta F-Prot för DOS gratis på nätet,kolla med F-Secure,det scannar datorn från "DOS-läge".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja som robbertang skriver. Tryck upprepat på <F8> i uppstarten så du får uppstartsvalen.

Men klicka först på "Använd senast fungerande konfiguration"

Behöver du sedan göra systemåterställning så väljer du "Felsäkert läge" bland uppstartsvalen.

Efter inloggning så klickar du höger dialogruta och kommer direkt in i "Systemåterställningen".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...