Gå till innehåll

Glömt lösenordet för mitt konto, hur kommer jag in i Vista?


Stimotol

Recommended Posts

Stimotol!

Du går ner på den här sidan och hämtar hem CD releasen "cd070927.zip" som är på ca 3 MB. Det finns ju även Floppy release om du föredrar att jobba med diskett.

Vi antar att du laddat hem CD- filen enligt ovan och därefter när du packat upp arkivet, skall du bränna (imagen)= ISO-filen på en CD. Därefter när du brännt iso-filen så sätter du den i CD-läsaren och startar sedan om datorn du inte kommer in i windows längre. Instruktioner och val får du på skärmen om hur du skall göra för att fixa lösenordet, när datorn startar upp med CD-skivan.

Jag har aldrig använt programmet, men jag har laddar ner och brännt en CD, utifall olyckan är framme.

http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html

Du kanske redan gjort det ovan, men längre än så kan jag inte hjälpa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stimotol!

För att komma in i Bios och ändra startordningen, så att systemet tittar på din CD får du trycka F1 eller F2 direkt när den startar upp. Du kan kolla i manualen om du har en sådan. Det kan även vara andra kommandon som gäller, men F1 eller F2 är det i dom flesta datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stimotol!

För att komma in i Bios och ändra startordningen, så att systemet tittar på din CD får du trycka F1 eller F2 direkt när den startar upp. Du kan kolla i manualen om du har en sådan. Det kan även vara andra kommandon som gäller, men F1 eller F2 är det i dom flesta datorer.

Eller Delete...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Jag har prövat allt och fortfarande får jag inte rätt på det. Min windows är fortfarande låst... men när jag kommer in i bios:et så ser jag inget med start ordning. Finns det något mer jag kan göra, kan ju inte kasta min dator för att ja glömt ett lösenord..

tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick just anledning att hjälpa en kollega som låst sig ute ur Vista-datorn när han skulle byta datornamn i domänen.

Det ovan nämnda programmet från http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/ löste problemet enkelt!

Det var bara att boota från skivan och reseta hans kontolösenord oach Administratörslösenordet!

Farligt enkelt... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 månader senare...
Kanske detta kan vara en lösning!

http://www.loginrecovery.com/

Hej!

Undrar lite över det här programmet. Verkar ju enkelt o.s.v...men vill sig ändå inte.

Så här har jag fattat det:

1. Jag laddar hem programmet till en diskett.

2. Disketten stoppas in i datorn där lösenordet glömts bort och datorn startas upp. Programmet skall då gå in och hämta en krypterad fil med lösenordet på.

3. Den krypterade filen som läggs på disketten av datorn skickas sedan till "Loginrecovery" var på man sedan får svar av dom. Antingen direkt om man betalar eller lite längre tid om man inte betalar.

Det är på nr 2 det inte vill sig. Skall jag göra något med programmet jag laddat hem och lagt på disketten, packa upp det eller liknande?

Göra några speciella startkommandon vid uppstart för att få datorn att jobba från disketten? Disketten kan ju inte stoppas i från början för då startar ju inte datorn alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...