Stimotol Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 Hejsan ! Jag bytte kod på mitt konto, nu kan jag inte komma på det. Jag kan inte logga in på datorn. Finns det någon möjlighet och komma åt lösenordet? tack Ämnet redigerat av stenis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 Stimotol! Lösningen finns också beskrivet under tips och trix på forumet. http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/ Funkar på alla Windowsversioner Läs noga på sidan, på engelska men är Änndå lätt att förstå. Lycka till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stimotol Posted January 26, 2008 Author Share Posted January 26, 2008 Hej. Jag har läst på sidan men ja får det inte riktigt och fungera, kan du kanske hjälpa mig? tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 Stimotol! Du går ner på den här sidan och hämtar hem CD releasen "cd070927.zip" som är på ca 3 MB. Det finns ju även Floppy release om du föredrar att jobba med diskett. Vi antar att du laddat hem CD- filen enligt ovan och därefter när du packat upp arkivet, skall du bränna (imagen)= ISO-filen på en CD. Därefter när du brännt iso-filen så sätter du den i CD-läsaren och startar sedan om datorn du inte kommer in i windows längre. Instruktioner och val får du på skärmen om hur du skall göra för att fixa lösenordet, när datorn startar upp med CD-skivan. Jag har aldrig använt programmet, men jag har laddar ner och brännt en CD, utifall olyckan är framme. http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html Du kanske redan gjort det ovan, men längre än så kan jag inte hjälpa dig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stimotol Posted January 27, 2008 Author Share Posted January 27, 2008 jag har gjort allt de men cd:n vill inte boota automatiskt... ska jag trycka något under uppstarten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ture Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 troligen behöver du gå in i bios och ändra startordningen så att datorn startar från cd först mvh t Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 Stimotol! För att komma in i Bios och ändra startordningen, så att systemet tittar på din CD får du trycka F1 eller F2 direkt när den startar upp. Du kan kolla i manualen om du har en sådan. Det kan även vara andra kommandon som gäller, men F1 eller F2 är det i dom flesta datorer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.LeNo Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 Stimotol!För att komma in i Bios och ändra startordningen, så att systemet tittar på din CD får du trycka F1 eller F2 direkt när den startar upp. Du kan kolla i manualen om du har en sådan. Det kan även vara andra kommandon som gäller, men F1 eller F2 är det i dom flesta datorer. Eller Delete... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stimotol Posted January 29, 2008 Author Share Posted January 29, 2008 Hej. Jag har prövat allt och fortfarande får jag inte rätt på det. Min windows är fortfarande låst... men när jag kommer in i bios:et så ser jag inget med start ordning. Finns det något mer jag kan göra, kan ju inte kasta min dator för att ja glömt ett lösenord.. tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 29, 2008 Share Posted January 29, 2008 Kanske detta kan vara en lösning! http://www.loginrecovery.com/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Senior-hackaren Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 Fick just anledning att hjälpa en kollega som låst sig ute ur Vista-datorn när han skulle byta datornamn i domänen. Det ovan nämnda programmet från http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/ löste problemet enkelt! Det var bara att boota från skivan och reseta hans kontolösenord oach Administratörslösenordet! Farligt enkelt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OlleBull Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 Jo, det gäller nu för Stimotol att bekanta sig med sitt BIOS, så fixar han också resten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nalle-gbg Posted September 4, 2008 Share Posted September 4, 2008 Kanske detta kan vara en lösning!http://www.loginrecovery.com/ Hej! Undrar lite över det här programmet. Verkar ju enkelt o.s.v...men vill sig ändå inte. Så här har jag fattat det: 1. Jag laddar hem programmet till en diskett. 2. Disketten stoppas in i datorn där lösenordet glömts bort och datorn startas upp. Programmet skall då gå in och hämta en krypterad fil med lösenordet på. 3. Den krypterade filen som läggs på disketten av datorn skickas sedan till "Loginrecovery" var på man sedan får svar av dom. Antingen direkt om man betalar eller lite längre tid om man inte betalar. Det är på nr 2 det inte vill sig. Skall jag göra något med programmet jag laddat hem och lagt på disketten, packa upp det eller liknande? Göra några speciella startkommandon vid uppstart för att få datorn att jobba från disketten? Disketten kan ju inte stoppas i från början för då startar ju inte datorn alls. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts