Gå till innehåll

Problemrapporter och lösningar har slutat fungera


Big Deal

Recommended Posts

Då ett program, exempelvis Word 2000 slutat fungara och man öppnar programmet felrapporter, så letar Vista efter en lösning på problemet. Sedan säger prog. att det hittat en lösning. Sedan att den inte finns på svenska utan ex engelska, tyska etc. När man då väljer ett språk, och klickar på visa lösningen, så går det aldrig komma längre än att meddelandet:

du är inte ansluten till Internet, eller det går inte nå servern.

Detta trots att datorn visst är ansluten. Hur ska man då göra. Jag kör som administratör, så det kan inte bero på fel "konto".

Kör man Word 2000 i kompabilitetsläge för exempelvis windows 2000, blir hela datorn galen och allt blir en enda röra på skärmen. Så det programmet verkar inte fungera. Har ej ställt in några parametrar, som ex "ej i Aeroläge". Hur kör man detta program. Det blev då ingen varning om kompabilitet vid installationen. Men word slutar ofta att fungara.

Hälsningar

SA

Ämnet förtydligat av stenis

Ämnet flyttat av stenis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Byt fokus från word2000-problemet till att faktiskt problemrapporter och lösningar inte fungerar.

Det är likadant på både min och min sambos datorer. Vi har olika datorer, olika versioner av vista, olika virusprogram men har samma problem med dom så kallade problemlösningarna.

"Lösningen finns inte på ditt språk, välj ett annat..."

man klickar på engelska (eller mandarin eller tyska eller vilketsom...)

"Sidan kan inte visas..."  >:(

I mitt fall är problemen bland andra blåskärm en gång om dagen och totallåsning en gång om dagen, så om jag kunde få läsa problemlösningen vore det ju trevligt...  :-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...