Gå till innehåll

Autostartprogram, Explorer.exe och standardsökväg för sparade filer


Gäst yassin_2999

Recommended Posts

Gäst yassin_2999

Hej på er!

Nu kommer jag med en del frågor som jag har samlat på mig. Sorry om ämnet-rubriken vart lång  ;)

Har tre frågor:

1. Autostart program: för tre dagar sen avinstallerade jag Nero 7 och gick över till Nero 8. Allt gick bra. Idag när jag stoppade in en CD-audio skiva så fick jag både upp de alternativ som tillhör Nero 7 och Nero 8. Det är exakt samma program...men vissa har ikoner och vissa inte. Jag förmodar att de som inte har några ikoner tillhör Nero 7. Frågan är: finns det något sätt att ta bort de inaktuella alternativen?

Jag bifogar en screen...

2z9fcpz.png

LÖSNINGEN: Du behöver ett program som heter CleanHandlers Klicka här för att ladda ner det

2. Explorer.exe: Var hemma hos en polare igår och något verkade skumt med hans PC. Varje gång han skulle öppna vissa mappar så försvann allt på skrivbordet i 1-2 sekunder, sen kom det tillbaka. Då gjorde han om försöket men det hände samma sak. Han kör med Windows XP Home Edition och har 512 MB i ram.

Det måste ju vara något som har med explorer.exe att göra. Vad kan detta bero på? Jag minns att jag har haft detta problem något år sen men det försvann efter en formatering som var då planerad.

Finns det någon lösning till detta?

3. Sökväg till sparade filer: Nu minns jag inte exakt när detta började hända, men jag tror att det var när IE 7 kom. Jag brukar ALLTID spara mina nedladdade filer till skrivbordet, och tidigare så vart det automatiskt när man höger klickade på något och körde spara mål som.. Det räckte med en gång så kom han (IE 7 ;D ) ihåg det.

Nu hamnar jag 95% av alla gång på Mina Dokument. Finns det någon inställning som man kan ändra till att standard väg skall vara till skrivbordet?

Sorry...för så många frågor samtidigt  ;)

/yassin_2999/

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte en enkel sak att installera om Nero 8 då? Det bästa kanske vore att rensa bort minsta lilla spår av enbart Nero 7, men om det inte går, gör så för båda i stället och lägg sedan in Nero 8 på nytt.

LA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999

Jag hittade lösning på nätet, och detta program går in i dessa register-poster:

[tt]HKEY_LOCAL_MACHINE Software Microsoft Windows CurrentVersion Explorer AutoplayHandlers Handlers <handler>

HKEY_LOCAL_MACHINE Software Microsoft Windows CurrentVersion Explorer AutoplayHandlers EventHandlers <Event Name>[/tt]

Programmet funkar både på XP och Vista 32-bitar. Har ej möjlighet att prova på 64-bitar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...