DeejayRicke Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 Har lite problem med att få bild på min TV! Det är så här att jag har ett Nvidia Geforce 7800 GT kort, köpte en 5 meter lång DVI - HDMI kabel och skruvade fast änden i mitt grafikkort och den andre in i min HDMI ingång bak på tv:n, som för övrigt heter LG 42PC55! Och nu till problemet! Datorn känner av TV:n i Nvidia's kontrollpanel men när jag väljer klona och sen tv:n som primär får jag "Ingen signal" på TV:n och svart bild! Har du någon lösning? Blir galen! Har aldrig kunnat se bilden på TV:n oavsett om jag valt primär på tv:n eller ej! Fungerar med S-Video kabel men kvaliten är fruktansvärt dålig! Därför vill jag ha DVI-HDMI! Tacksam för svar! //DeejayRicke Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Ämnet flyttat av stenis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasseska Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 Du kan/ska inte klona utan bara köra utökat skrivbord. Det brukar räcka med att använda windows egna inställningar. Jag kör själv med HDMI-HDMI till min LG tv, använder endast dessa installningar: Högerklicka på skrivbordet Anpassa Bildskärmsinställningar Markera skärm 2 (din tv) Markera Utöka skrivbordet till denna bildskärm Ställ in din upplösning (1360 x 768 till min tv) verkställ Kolla under avancerade inställningar, bildskärm så att Hz stämmer till din skärm (60 hz) Klart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DeejayRicke Posted January 28, 2008 Author Share Posted January 28, 2008 Okej! Tack så mycket! Ska testa det! =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts