Guest yassin_2999 Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 Hej! Idag så läste jag lite om hur man avaktiverar Nero Scout och på en sajt så sa man att det var i MSconfig man skulle bocka av NMIndesStoreSvr, vilket jag gjorde. Startade om dator...DÅ fick jag helt plötsligt en alternativ screen efter DualBoot Screenen...d.v.s där man väljer XP eller Vista. Denna bild visar vad jag får efter att jag har valt XP Home Edition. Den varar i 3 sekunder. Den har aldrig poppat upp tidigare. Efter första omstarten så fick jag en liten ruta som sa att jag har ändart systeminställningarna och att jag måste ändra tillbaka dom till Normal Läge. När jag öppnade msconfig igen så stod det på Seletiv Start. Jag ändrar till Normal Start...resultat: forfarande den andra screenen. ??? Vad ska jag göra??? Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samuel_1975 Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 detta har inget msconfig att göra utan boot.ini filen att göra här här kan det se ut i boot.ini och din kan vara dubbel boot eller något så du får den vid uppstart [boot loader] timeout=10 default=signature(8e89807d)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS [operating systems] signature(8e89807d)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect eller visa listan över oprativsystem i: så väljer du 0 eller fixa det i boot.ini dom andra kan nog svaret bättre än mig http://support.microsoft.com/kb/289022/sv http://debatt.passagen.se/show.fcgi?catego...500000002659569 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted January 29, 2008 Share Posted January 29, 2008 När du är i msconfig, så är minivärdet för timeout värdet för boot.ini minst 3 sekunder, så du får som sagt ändra det manuellt. Men för att bli av med nero scout kan jag rekommendera detta. Click Start > Run, and type: regsvr32 /u "%commonprogramfiles%AheadLibMediaLibraryNSE.dll" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest yassin_2999 Posted January 29, 2008 Share Posted January 29, 2008 Jag kunde ta bort det genom att höger klicka på Den här dator > Avancerat > Start - Återställning Där var det bara att bocka av VISA OPERATIVSYSTEM Detta ämne är nu löst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 29, 2008 Share Posted January 29, 2008 Detta ämne är nu löst. Då redigerar du ditt första inlägg, genom att skriva [LÖST] sist i ämnesraden! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts