Gå till innehåll

Tysk Windows Vista - fel vid första start?


ron

Recommended Posts

En bekant (total nybörjare) slarvade till det vid första uppstart av en Fujitsu Siemens. Nu har hon en dator med tykt vista. Förstår iofs inte hur man kan ställa till det så, men .....

Tydligen går det inte att använda de bifogade recoveryskivorna eftersom de är på svenska, om jag fattade hennes make rätt.

Så vad göra? Deras alternativ enl. Fujitsus support är att skicka den till dem i Västerås, men det borde väl gå att lösa på ett enklare vis.

En annan bekant skickade sin Fujitsu för reparation och var av med datorn i nästan en månad....

Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vitt jag kan förstå, så skall det gå att ladda ner vilket språkpaket man vill från Update.... sen kan man ändra meny och tangentbords-språk i Kontrollpanelen / Nationella inställningar och Språkinställningar. Jag har inte provat detta själv, men tror att det skall gå att få ett svenskt Vista på det viset.    :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha... ja, då har jag slut på förslag! Det kanske finns nån annan som vet mer om detta! Men jag kan meddela att det fungerar på Ultimate. Har precis slängt in engelsk MUI här, så nu kan man välja vilket språk man vill köra på!    ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...