Gå till innehåll

[LÖST] Mail till en gemensam mapp inom en domän


Snoffa

Recommended Posts

Hejsan.

Jag jobbar inom ett företag där vi alla sitter på samma mailserver.

Nu har jag fått i uppdrag att skappa en gemensam mapp där en grupp har behörighet att läsa och redigera inkomna mail.

Nu undrar jag hur jag ska göra för att få till detta. Någon skickar mail till mailadress xxx@xxx.com och den skall allstå komma in i en gemensam mapp där dom som har behörighet skall kunna läsa dem.

Vi kör med outlook 2000 och windows server 2003.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte svära på det,... men det borde fungera att helt enkelt skapa ett mailkonto med önskat namn, och ge alla, som skall ha det, samma inloggningsuppgifter. Alltså alla loggar in med samma namn och lösenord. Det viktiga är att själva mailboxen är konfigurerad att alltid lämna kvar en kopia på servern.... den får alltså inte ta bort mailet när första användaren loggar in och tankar ner, till Outlook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det löser så att alla kommer åt mailen men sen beror det på vad han menar med att ändra.

Är det tanken att en ska kunna ändra så de andra ser det?

Hur hämtar Outlook dina mail? Exchange? POP3? IMAP? Detta kan du så på installningarna för kontot i Outlook

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det löser så att alla kommer åt mailen men sen beror det på vad han menar med att ändra.

Är det tanken att en ska kunna ändra så de andra ser det?

Hur hämtar Outlook dina mail? Exchange? POP3? IMAP? Detta kan du så på installningarna för kontot i Outlook

Japp tanken är att alla ska kunna se om något ändrats...

vi kör Exchange i dags läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...