Jorsan Posted January 31, 2008 Posted January 31, 2008 Jag sitter på Vista Enterprise och har köpt mig en Logitech VX Explorer mus. Jag har installerat mjukvaran som medföljer men får den inte att funka. När jag stoppar i USB-pluggen vill datorn installera drivrutinen för den. Den hittar dock inte någon även om jag pekar ut CD:n som följde med. Är det någon som upplevt samma problem? Ämnet redigerat av stenis, har förtydligat ämnet/rubriken Ämnet flyttat av stenis Quote
Guest yassin_2999 Posted January 31, 2008 Posted January 31, 2008 Jag hittar ingen VX Explorer på deras hemsida...är det inte VX Revolution du menar Quote
Jorsan Posted January 31, 2008 Author Posted January 31, 2008 Jo men visst är det så. Gick nog lite för snabbt där ;-). Quote
e-son Posted January 31, 2008 Posted January 31, 2008 det har tydligen kommit ny färsk mjukvara till din mus..... du kanske skall prova med en uppgradering! Title: SetPoint 4.4 Software Version: 4.4 Post Date: 1/28/2008 http://www.logitech.com/index.cfm/428/165&...sid=1&file= Kolla bara så du får rätt version, vad gäller XP/Vista och 32/64-bitars ! Quote
Jorsan Posted February 1, 2008 Author Posted February 1, 2008 Tack för tipset. Setpoint är vad jag förstår enbart en mjukvara för att konfigurera musen när den väl är installerad och fungerar. Någon separat drivrutin finns inte att ladda ned... Quote
e-son Posted February 1, 2008 Posted February 1, 2008 Tack för tipset. Setpoint är vad jag förstår enbart en mjukvara för att konfigurera musen när den väl är installerad och fungerar. Någon separat drivrutin finns inte att ladda ned... Nej, drivrutinen är ihoppackad med mjukvaran, som det ofta är idag. Rena drivrutiner finns ju redan i Windows... musen fungerar med microsoft-drivare, men du kan inte utnyttja alla extra funktioner och finesser som finns i musen. Quote
Jorsan Posted February 1, 2008 Author Posted February 1, 2008 Mitt problem är ju det att musen inte fungerar :-(. Jag försökte därför göra det old-school och peka ut en drivare åt windows, men jag förstår nu att det inte funkar så. Vet bara inte hur jag ska gå vidare... Quote
e-son Posted February 1, 2008 Posted February 1, 2008 Mitt problem är ju det att musen inte fungerar :-(. Jag försökte därför göra det old-school och peka ut en drivare åt windows, men jag förstår nu att det inte funkar så. Vet bara inte hur jag ska gå vidare... Prova att dra ner den nya mjukvaran och installera den.... kanske avinstallera allt gammalt först, och köra en omstart emellan. När du startar burken igen och windows ber om drivrutiner, så pekar du på filen du drog ner. Skippa skivan helt.... den är inte aktuell längre. Edit: Såg nu på Logitech-sidan att dom rekomenderar avinstallation, av gammal mjukvara innan man installerar ny! Quote
fredde Posted February 1, 2008 Posted February 1, 2008 Var batterierna förmonterade? Kommer inte ihåg hur det är med Logitech. På vissa batteridrivna prylar sitter det en plastflik för att skydda baterierna från att laddas ur. Har du provat andra batterier än de som levererades med musen? Quote
Recommended Posts